Les dades s’han donat a conèixer durant l’acte que ha servit per oficialitzar el canvi de nom de l’estació. A partir d’ara, tal com va avançar la setmana passada Altaveu, portarà el nom de qui fou un dels empresaris clau en el sector del transport, Joan Nadal. I, de fet, un dels impulsors. El temps li ha donat la raó. Segons ha explicat el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, l’any passat per la instal·lació van passar un total de 488.500 viatgers. Aquest 2025, tot va preveure que encara pujarà més.
De fet, les estimacions que han fet tant el Govern com les companyies que operen línies internacionals són optimistes. Tot fa pensar que enguany se superarà el mig milió d’usuaris. “Cada vegada creixem més i hi ha més ús del transport”, ha destacat el gerent d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, que remarca que la instal·lació ha sortit guanyant des que és punt d’origen i final de bona part de les línies de bus regulars. “El turista sap que des d’aquí pot anar a altres destinacions”, ha indicat.
Això, però, té una conseqüència. Per a les companyies, més urgent. Per al Govern, no tant. L’estació necessitarà, si manté aquest ritme de creixement d’usuaris, més espai. “Comença a ser una mica justa”, ha advertit Gabriel, tot indicant que “ja hem parlat amb l’executiu per mirar quines actuacions a mitjà i llarg termini es poden fer”. En aquest sentit, defensa que “s’ha de fer de la millor manera possible per millorar el servei”.
Per a Govern, però, encara hi ha temps. Forné ha apuntat que, de moment, “seguirem l’evolució per si fa falta ampliar-la”, al mateix temps que ha apuntat que, al seu entendre, no hi ha una pressa excessiva. “Per ara, no és una prioritat. Pensem que està ben dimensionada”, ha indicat.
CONFIANÇA EN EL TRAMVIA
Per altra banda, el secretari d’Estat també ha volgut apuntar que hi ha plena confiança a continuar amb la idea de fer un estudi conjunt amb la Generalitat per veure la viabilitat d’allargar el tramvia des de Sant Julià fins a la Seu d’Urgell. “Estan a favor de fer-lo”, ha assegurat, tot remarcant que així s’ha parlat en conversa amb el seu homòleg català, Manel Nadal.
A la vegada, cal tenir en compte que el parlament de Catalunya va aprovar la setmana passada una proposta de resolució en la qual s’insta el govern català a “estudiar una connexió tramviària entre la Seu d’Urgell i Sant Julià de Lòria, punt on es connectaria amb el futur sistema de transport públic segregat que està estudiant el govern andorrà fins a Escaldes-Engordany i, des d’aquí amb connexió a la vall d’Orient i la vall del Nord”. Aquest estudi “incorporarà la viabilitat d’incorporar una via ciclable paral·lela al traçat de la nova infraestructura”.







Comentaris (7)