Allargar la xarxa de calor al carrer Terra Vella costarà 410.000 euros

Les obres permetran ampliar el servei a, entre altres edificis, els blocs de Jovial i els habitatges a preu assequible que Govern està construint a la zona

Una imatge d'arxiu de la zona de Terra Vella.
Una imatge d'arxiu de la zona de Terra Vella. ARXIU

La xarxa de calor d’Andorra la Vella creixerà de forma important al llarg dels pròxims mesos. Més enllà de les obres que s’han de fer per allargar el servei des de Prat de la Creu fins a Escaldes-Engordany, FEDA Ecoterm també tirarà endavant un altre projecte: fer arribar les canonades al carrer Terra Vella, fet que implica, entre altres edificis, els pisos socials de Jovial i els futurs blocs d’habitatges de lloguer assequible que hi construeix Govern. Per fer-ho, s’invertiran prop de 410.000 euros.

La idea és poder donar subministrament a tot el carrer. I, per fer-ho, cal obrir el carrer i instal·lar dues noves canonades. Aquestes sortiran de les que ja baixen des del forn incinerador, des de la cruïlla entre la carretera de la Comella i el carrer Borda Nova. En total, una longitud de 344 metres.

D’aquesta forma, es confia incrementar el nombre de clients que fan ús d’aquest sistema per escalfar les llars. A 30 de setembre de l’any passat, la xifra era de 65. Entre altres edificis, s’hi podran embrancar el bloc de pisos per a joves del comú d’Andorra la Vella, Jovial, així com els futurs habitatges a preu assequible que Govern està construint al carrer.

FEDA Ecoterm ha adjudicat ara les obres per tirar endavant el projecte. Ho ha fet seleccionant l’empresa Locubsa. El cost serà de 409.626 euros. Es tracta, s’ha indicat en l’edicte de “l’oferta més avantatjosa” entre les que s’havien rebut.

Les obres es faran en trams. En total, es dividiran en quatre fases. Totes elles haurien de durar entre 16 i 21 setmanes.

Comentaris (4)

Trending