Des del comú de la Massana, han valorat molt positivament la resposta tant de paradistes com de visitants. La consellera de Dinamització, Elisabet Rossell, ha destacat l’evolució de l’esdeveniment: “Passem del primer any que van ser 17 parades a 80 parades. Estem molt contents d’aquest èxit, i de què la mentalitat de la gent hagi canviat i que entengui que la roba de segona mà també pot ser moda”.
Rossell també ha posat èmfasi en el doble vessant de l’esdeveniment: “Hi ha dos objectius: l’economia circular, la sostenibilitat, però, per una altra part, també dinamitzar la parròquia”. Coincidint amb el mercat, se celebra el projecte la Massana Fogons, una oportunitat per fer una pausa per tastar un plat de temporada fet amb productes de proximitat.
Tanmateix, el Vide Dressing és molt més que comprar roba. Cada parada explica una història. Una d’aquestes històries la comparteix Naia Aguilar, que participa per primera vegada com a paradista. Ho fa a través de la seva pròpia associació Maisha Bora – que en suahili significa “una vida millor” -. Els diners recollits a través de la venda de peces de roba es destinen íntegrament a la construcció d’una escola a Tanzània: “L’associació pretén construir una escola amb més recursos: tres aules per educació infantil i un menjador escolar per garantir un àpat diari als infants”.

Molts paradistes repeteixen edició rere edició, no només per les vendes, sinó per l’ambient que s’hi genera. És el cas de Sylvia Mora, de la parada “Glamour”: “Fa 6 anys que repetim. Això són uns dies dedicats a nosaltres, renoves roba i passes un cap de setmana divertit”.
El bon temps i l’afluència de visitants han acompanyat una inauguració que confirma el bon moment de l’esdeveniment que combina consum responsable, solidaritat i dinamització local. Per la meva part, marxo amb la bossa més plena del que esperava.

Bet Rossell, Roger Fité i Mònica Solé en la inauguració del mercat.

Parades al centre cultural de les Fontetes.

Al mercat es pot trobar varietat per a tots els públics.

Entrada de la Closeta.








Comentaris