D’intervencions especialment greus, segons que han assegurat fonts del cos de salvament i extinció d’incendis, no se n’ha hagut de fer cap. Els dos punts més conflictius durant l’episodi de pluja i calamarsa -que es va deixar notar i va recobrir com si hagués nevat diversos indrets de la capital i Escaldes- es van situar a l’avinguda Doctor Mitjavila i el carrer Esteve Albert. En la primera de les dues esmentades, ja ben entrada la matinada, la policia i el servei de circulació comunal d’Andorra la Vella van haver de tallar-hi l’accés per evitar que es quedessin els cotxes ‘enganxats’ en un gran bassal d’aigua.
El gran problema va ser que la pedra, la calamarsa, va taponar els embornals i l’agua no va poder anar cap al sistema de clavegueram amb prou fluïdesa. O, directament, que les clavegueres no van tenir la capacitat suficient per engolir l’aigua i, fins i tot, que la repel·lien. Aquesta circumstància va afectar alguns locals privats. Alguns establiments de planta baixa. Per exemple, al carrer de Babot Camp, ben entrada la matinada treballadors d’Hiper Andorra tenien feina per netejar el centre comercial. Per treure l’aigua que s’hi havia acumulat. Fonts del centre, però, han indicat que aquest matí s’ha pogut obrir l’establiment amb relativa normalitat.
ℹ️ Durant la passada nit hem realitzat 27 intervencions a causa de la pluja i el vent.(inundacions, caiguda d’arbres i revisió façanes)#sigueuprudents i consulteu la @MeteoAnd_OECC abans de realitzar cap activitat a l’exterior.
— Bombers d'Andorra (@BombersAndorra) August 29, 2020
I és que la relativa normalitat és la tònica general de la jornada. Cert que producte de l’aigua, la pedra i el vent hi ha molt fullatge dels arbres, branques fins i tot, que han caigut al terra. Els serveis comunals hauran d’anar netejant durant el dia i retirant els testimonis de la ràfega d’aigua i calamarsa, que en principi no s’hauria de tornar a produir. Més enllà de la clara baixada de temperatures que el temporal ha comportat, durant aquest matí s’haurien d’obrir algunes clarianes, encara que res de l’altre món.

Especialment durant la tarda poden caure noves precipitacions, tot i que haurien de ser febles i tendents a desaparèixer ja del tot a partir de la propera nit i matinada. Segons el Servei de Meteorologia d’Andorra, al Roc de Sant Pere s’hi han recollit 70 litres per metre quadrat d’aigua. En aquest indret el vent va arribar a transcorre a 65,6 quilòmetres per hora. A la Borda Vidal, on el vent va arribar als 78,5 quilòmetres l’hora, s’hi han acumulat 44,4 litres per metre quadrat d’aigua. A les Salines, a Ordino, l’aigua acumulada ha arribat als 45 litres. Un altre punt destacat en matèria eòlica ha estat a la Comella, amb ràfegues de fins a 74,2 quilòmetres l’hora. També va ser notable l’activitat elèctrica. Amb desenes de llamps que van aconseguir arribar a terra.
Després de les intenses precipitacions d’aquesta nit, el cel resta cobert a l’espera que s’obrin algunes clarianes?️. A la tarda es poden tornar a produir alguns febles ruixats.?️
— Servei Meteo d'Andorra (@MeteoAnd_OECC) August 29, 2020
?⤵️ En el satèl·lit s’aprecia el front que ens ha afectat i la massa d’aire més freda posterior. pic.twitter.com/w2z1pUwM7N
Comentaris (1)