Agustí Garcia, conseller de Finances i Pressupost, ha subratllat que el servei de subministrament d’aigua –“un dret essencial i un bé comú”– funciona “les 24 hores del dia durant els 365 dies de l’any” i cal “una estructura pública per operar amb rapidesa”. “La missió de la nova societat serà la de garantir una gestió eficient i justa de l’aigua i garantir-ne el servei a tots els ciutadans”. Així, es vol que la companyia de nova creació també treballi “en una planificació de l’aigua a llarg termini” per tal de no tornar a viure episodis de crisi hídrica servers. Segons Garcia, la creació de la societat és “una decisió responsable, valenta i necessària”. El conseller, a més, ha volgut recordar que en matèria de tarifació i direcció d’inversions l’última paraula la tindrà sempre el comú.
Per la seva banda, la cònsol major, Eva Sansa, en resposta a l’oposició, ha obert la porta a poder fer emissions a tercers. Sansa ha remarcat que el projecte de creació de la societat tot just començar a caminar: “No es farà d’un dia per un altre. Estem en una fase embrionària. Ara cal realitzar un estudi i, en la fase final, mirarem si podem emetre accions”. L’oposició també ha demanat per la posició en què quedaran els treballadors públics del comú que es dediquen actualment a la gestió de l’aigua un cop la societat sigui una realitat. La cònsol major ha espolsat dubtes: “Tots ells mantindran estatut de treballadors públics. Entenem que veuen ara aquest moviment, però ja els hem explicat que aquells que no vulguin passar a la societat podran continuar operant des del comú. Tindran les dues opcions”. “Necessitem el saber tecnològic per poder optimitzar al màxim la xarxa d’aigua”, ha afegit Sansa, que ha admès la dificultat que té el comú per gestionar diligentment aquest recurs.
PRESSUPOST APROVAT
En la mateixa sessió de Consell de Comú, la corporació ha aprovat (amb l’abstenció de l’oposició) el pressupost per al 2026, que ascendeix a 28,9 milions d’euros. D’aquesta suma, deu milions es destinaran a inversions, entre les quals destaquen la construcció de nous aparcaments (dos futurs pàrquings es projecten a Escàs i Arinsal), el pagament de la part comunal de la desviació massanenca fins a Ordino i la construcció o reforma d’altres infraestructures parroquials (un nou edifici de serveis a l’Aldosa –que costarà més de dos milions–, la rehabilitació del refugi de Setúria i de la plaça de les Fontetes...). “Ens hem abstingut perquè no són els nostres comptes, no és el nostre pressupost. Tot i així, no en fem una mala valoració”, ha assenyalat Guillem Forné, conseller d’Amb Seny.
–seguirà ampliació–








Comentaris (1)