L’empresonat arran de l’assassinat que hi va haver el 21 de setembre passat en l’apartament on residia l’empresari francès, un consultor informàtic per al qual l’assassí, també informàtic, havia treballat, ha tornat a prestar recentment declaració en el marc d’una instrucció que ja està a la recta final. De fet, probablement l’esmentada declaració i si cal que arribin alguns informes específics més -com el que fa uns dies feia referència a l’origen o causació de l’incendi que hi va haver al domicili acte seguit a l’atac mortal a l’home- serviran per concloure la investigació.
L’home, segons fonts judicials, hauria acudit a la Seu de la Justícia a petició pròpia per remarcar el que ja havia deixat com a mínim entreveure en declaracions anteriors: que feia temps que sentia veus que l’empenyien a acabar amb la vida de qui havia estat el seu empleador perquè era una persona dolenta que estava causant dany també a altres persones. El jove hauria insinuat o més que això davant la instructora que el seu comportament assassí d’aquella matinada del 20 al 21 de setembre hauria estat degut a un brot psicòtic emmarcat en l’esquizofrènia que patiria des de fa temps. I de la qual no sempre s’ha tractat degudament.
Des que està empresonat i segueix una pauta mèdica i farmacològica estricta, asseguren algunes fonts, el jove tindria un comportament força normal i sense causar problemes. Durant la declaració darrera, però, també s’haurien advertit altres circumstàncies relatives al cas. Així, el jove hauria reconegut com a propi un bloc on hi havia dibuixada la finestra per la qual va accedir a l’apartament del finat, que coneixia fil per randa i suposadament havia estudiat amb detall, i també hi havia anotacions relatives a com obrir una finestra.
L’assassí confés també hauria reconegut que malgrat no ser fumador, havia agafat expressament un encenedor, a banda de l’eina mescla de martell i piolet amb què va colpejar diverses vegades i en diferents indrets del cos a la víctima. De fet, segons sembla, ni la data escollida per a l’atac no hauria estat a l’atzar. Però tot això ho haurà d’acabar valorant el tribunal que, en uns mesos, suposadament, haurà de jutjar el cas. La defensa buscarà l’eximent, almenys parcial, per raó del seu estat de salut.
Comentaris (5)