Estrena de l’FC Andorra a casa contra un Burgos consolidat a la categoria de plata

Els d’Ibai Gómez obren aquest diumenge una nova etapa a Segona a l’estadi d’Encamp que s’inicia amb l’objectiu d’incrementar els abonats i fer gaudir a l’afició des d’una proposta atractiva (17 hores)

Bomba i Antal, preparats per al debut a l'estadi d'Encamp contra el Burgos.
Bomba i Antal, preparats per al debut a l'estadi d'Encamp contra el Burgos. FCA

Després de sumar quatre punts dels sis possibles fins al moment -els mateixos que el seu rival- l’FC Andorra rebrà aquest diumenge la visita del Burgos en l’estrena aquesta temporada al nou estadi de la FAF d’Encamp (17 hores). Els d’Ibai Gómez volen que la nova casa tricolor presenti un gran aspecte en el debut de l’equip -s’han reforçat les línies de bus per pujar a l’estadi- que ja podrà comptar amb Antal Yaakobishvili i Erik Morán, però tindrà les baixes de Martí Vilà i Josep Cerdà. Al davant, l’equip de Ramis, en la seva cinquena campanya consecutiva a Segona, arribarà al Principat amb l’únic dubte de Víctor Mollejo.

Un empat a Las Palmas i una victòria a Saragossa són motius suficient com per fer trempar a l’afició perquè pugi a Encamp a presenciar el debut a casa de l’FC Andorra contra el Burgos. En aquesta línia, Ibai Gómez afronta amb il·lusió el seu primer partit a casa i destaca el paper clau de l’afició per créixer com a equip. “Normalment es treuen més punts a casa que a fora i hem d’intentar que Encamp sigui un fortí. Està en les nostres mans que la gent se senti identificada i es diverteixi perquè ens puguin donar suport, perquè els agradi venir”, va remarcar el tècnic tricolor en roda de premsa. “Des d’aquí només vull animar a la gent que vingui, que els nois puguin sentir el suport de la seva gent”, va afegir.

Els tricolors, que encara no coneixen la derrota, volen prolongar aquesta petita ratxa des de la humilitat i una mentalitat molt forta, dues característiques que defineixen l’ADN del nou entrenador, que ja va confirmar la inscripció de l’hongarès Antal per reforçar la defensa i la tornada d’Erik Morán. Això sí, va anunciar la baixa de Martí Vilà per tres setmanes després d’una desafortunada lesió a l’entrenament, que se sumarà a la ja coneguda de Josep Cerdà.

Marc Domènech, un vell conegut de l'estadi de la FAF.
Marc Domènech, un vell conegut de l'estadi de la FAF.

Pel que fa al rival, el preparador basc alerta de la solidesa del Burgos i del seu perill en les transicions i a pilota aturada. “És un equip que se sent còmode en bloc mig, amb un 4-4-2 molt estret i físic, guanyador de duels, que dificulta molt la circulació per dins. Estem treballant durant la setmana en els escenaris que ens podem trobar per fer-los mal, tot i que sabem que no serà gens fàcil”, va analitzar Ibai, que insisteix en no casar-se amb cap esquema, mantenint la proposta ofensiva però amb variants tàctiques adaptades al rival.

Per la seva part, l’entrenador del Burgos, el català Lluís Miquel Ramis, valora positivament l’inici de lliga del seu equip, però elogiant el conjunt tricolor, del qual ha destacat que “tracta bé la pilota, té una bona estructura, qualitat i variants per fer mal”, i va insistir que el seu equip haurà de fer “un partit intel·ligent, amb paciència i sense desorganitzar-se”. Ramis compta amb tota la plantilla disponible i tot apunta que Mario González tornarà a la convocatòria, mentre que Víctor Mollejo, amb molèsties musculars durant la setmana, podria viatjar a última hora si rep el vistiplau del cos tècnic.



ALINEACIONS PROBABLES

FC Andorra: Yaako; Carrique, Gael Alonso, Bomba, Imanol; Molina, Villahermosa, Marc Domènech; Jastin, Lauti i Minsu. Entrenador: Ibai Gómez

Burgos CF: Cantero; Arroyo, Aitor Córdoba, Grego, Florian Miguel; Atienza, Morante; Curro, Iñigo Córdoba, Appin i Fer Niño. Entrenador: Lluís Miquel Ramis

Àrbitre: Álvaro Moreno Aragón (Col·legi de Madrid)

Estadi: Estadi de la FAF d’Encamp.

Comentaris

Trending