Les zones que estan en alerta són, a Rússia, la península de Kamtxatka, amb Petropavlovsk-Kamchatski, Severo-Kurilsk, on l’evacuació ha estat obligatòria pels danys estructurals reportats. Al Japó s’ha d’estar al cas a Hokkaido, Tohoku i tota la costa oriental (evacuació per onades de fins a tres metres).
Als Estats Units cal anar en compte a Hawai (Honolulu i tota la línia costanera amb evacuació obligatòria per onades de fins a tres metres), i a la Costa Oest i Alaska (Crescent City, San Francisco, Kodiak i Unalaska, amb monitoratge i protocols d’evacuació actius). Al Canadà hi ha alerta costanera a Tofino i Langara. A la Xina hi pot haver onades de fins a un metre a Xangai a la costa est. I també hi ha advertència i vigilància activa a les Filipines i Micronèsia.
Exteriors demana als nacionals o residents que estiguin en aquestes zones que es mantinguin constantment informats i evitin desplaçaments innecessaris. I que se segueixin en tot moment les indicacions de les autoritats locals i en cas de necessitat d’assistència consular urgent es pot contactar amb el telèfon de permanència i guàrdia diplomàtica, al +376324292.








Comentaris