No es pot negar que la iniciativa impulsada per Canillo el passat hivern va ser tot un èxit. Es van fregar els 27.000 visitants. Per això, ara, es té clar que no només cal consolidar la proposta sinó, també, potenciar-la. I la millor forma, lògicament, és incrementant el pressupost.
I això es fa de forma notable. El concurs encara obert per seleccionar l’empresa que es faci càrrec de l’esdeveniment -acaba a inicis de setembre- preveu una estimació de despesa de 200.000 euros. Cal tenir en compte que a la primera edició se’n van destinar 110.000. Per tant, hi ha un augment de gairebé el doble. Un 80% més de recursos.
A més, aquest esforç econòmic no serà tan ampli en el temps. Si l’any passat Canillo Brilla va romandre obert fins a mitjans de març, enguany s’estima més convenient focalitzar-lo més durant les festes nadalenques. Així doncs, obrirà portes el 30 de novembre i fins a l’11 de gener es posarà en marxa tots els vespres. A partir de llavors, només els caps de setmana -de divendres a diumenge-. Fins a l’1 de febrer.
Canvi temporal i, també, d’ubicació. Dels terrenys de l’antic càmping Pla es passarà a l’aparcament de Sella, amb una superfície disponible de 4.270 metres quadrats. Això sí, caldrà deixar 70 places disponibles. El nou espai permetrà diferenciar fins a tres zones diferents.
La primera, el recorregut entre elements de llum, so, música, fum i olors que és la clau del Canillo Brilla. Com a mínim es volen tenir cinc instal·lacions decoratives. El segon lloc serà una mena de mercat, amb sis casetes per a venda de productes de restauració o artesans així com tres ‘foodtrucks’ i un escenari cobert. La tercera serà l’accés, que es farà des de l’església de Santa Creu, uns 400 metres, en un camí decorat, es vol, amb túnels de llums.







Comentaris