L’activitat ha estat impulsada pel departament de Cultura del comú canillenc. Així, els participants han pogut descobrir les joies romàniques de la parròquia com ara Sant Serni, Sant Miquel de Prats, San Joan de Caselles o Santa Creu. I ho han fet movent-se amb els cotxes clàssics que ha facilitat l’Associació de Vehicles Antics d’Andorra.
L’esdeveniment era gratuït i ha aixecat interès. Un centenar de persones s’han apuntat al recorregut, que ha sortit de l’aparcament de Sella. Totes elles han pogut gaudir d’una manera diferent i original de visitar el patrimoni romànic del país, combinant la passió pels vehicles antics amb la riquesa arquitectònica i històrica del país. Entre els cotxes que s’han fet servir hi havia un Citröen Stromberg 11HP, un Jaguar, Citröen 2 cavalls, Mercedes i Volkswagen Beetle, entre d’altres.
El cònsol major de Canillo, Jordi Alcobé, ha explicat que “aquesta proposta ens ha permès veure el nostre patrimoni amb uns altres ulls. És una manera innovadora i atractiva d'apropar la història i la cultura de Canillo tant als residents com als visitants”. Per la seva banda, la consellera de Cultura, Cristel Torres, ha indicat que “aquesta acció forma part de les iniciatives impulsades pel comú per dinamitzar l’activitat cultural“.

Els participants a la iniciativa.

Un vehicle clàssic davant Sant Joan de Caselles.

Un altre dels cotxes que han participat en la cita.

Comentaris (1)