El PS demana “despolititzar i professionalitzar” el Consell Superior de la Justícia

Els socialdemòcrates han reclamat la dimissió dels membres de l’òrgan gestor de la justícia perquè “van ser nomenats per qüestions polítiques i no tenen experiència en l’àmbit judicial”

El primer secretari del PS, Gerard Alís
El primer secretari del PS, Gerard Alís PS

El Partit Socialdemòcrata (PS) ha demanat la dimissió del Ple del Consell Superior de la Justícia davant “la manca d’organització, d’anticipació i d’aportar solucions efectives”. Segons la formació vermella, “la inoperància del sistema radica en la falta de trajectòria en l’àmbit judicial dels membres del Consell Superior de la Justícia (CSJ), que van ser nomenats per qüestions polítiques i no pas d’experiència”. Com a solució, el partit planteja una reforma de la constitució que permeti “despolititzar i professionalitzar l’òrgan gestor de la justícia”.

En aquest sentit, el primer secretari del PS, Gerard Alís ha argumentat que “aquesta delicada situació afecta i ofega les nostres administracions, el conjunt d’empreses del país i tota la ciutadania que espera que es resolguin les causes que estan en tramitació. Hem arribat a un punt de no retorn, on fins i tot els col·laboradors de la justícia, com ara el col·legi d’advocats, estan ficant el crit al cel, clamant solucions per acabar amb aquest problema”.

Alís també ha alertat que “les darreres notícies demostren que s’està vulnerant la seguretat jurídica d’Andorra. El bloqueig total de les seccions d’instrucció per causa de la baixa dels dos batlles que quedaven en actiu agreugen aquesta preocupació i ens porta a una situació que creiem molt delicada pel conjunt dels ciutadans i, si hi ha un bloqueig pel nombre de causes que s’estan tramitant, encara s’agreujarà més”.

Així docs, els socialdemòcrates consideren que la solució passa per “una reflexió, escoltar les veus discordants i plantejar una reforma de la constitució que permeti despolititzar i professionalitzar l’òrgan gestor de la justícia”.

Declaracions del primer secretaris del PS, Gerard Alís

 

Etiquetes

Comentaris (4)

Trending