El nou horari d’estiu i de Nadal a la Seu de la Justícia fa esclatar el malestar laboral intern

Durant l’agost i el període nadalenc no es podran fer tràmits ordinaris més enllà de les 15.30 hores, segons una comunicació que per alguns dels professionals de la casa suposo un nou greuge entre treballadors

Una imatge de la Seu de la Justícia.
Una imatge de la Seu de la Justícia. Toni Solanelles

Al gos flac no se li apeguen més que puces. I si no que li ho demanin a bona part del personal de la Seu de la Justícia, de qualsevol nivell i funció professional. El malestar intern és més que evident. I sols faltava que les darreres hores s’hagi comunicat per correu electrònic un nou horari d’estiu i per al període de Nadal, per dir-ho d’aquesta manera. Almenys aquest agost, la seu judicial, entesa com els tràmits ordinaris que s’han de fer passant per la recepció general, no es podran fer més enllà de les 15.30 hores. O dit d’una altra manera, no hi haurà permanència fins a les 19 hores com sol ser habitual.

Segons algunes fonts, la idea del Consell Superior de la Justícia, com a ens de gestió i organització judicial, té la voluntat d’aplicar el mateix horari per al Nadal. I l’anunci d’aquest horari s’hauria posat d’allò més malament en alguns sectors professionals de l’àmbit de la Justícia, més enllà que es considera que tancant la porta al públic en general a les 15.30 hores, aquelles persones que per motius laborals han de fer algun tràmit per la tarda -com la recollida d’una citació o d’un certificat penal, per posar dos exemples molt reals- no ho podran fer. Com a mínim aquest agost.

Internament hi ha la sensació, en moltes seccions, que hi ha diferents vares de mesurar entre el personal, i que hi ha vicis com incorporar professionals sense passar edictes que es continuen donant

Hi hauria alguns serveis que han demanat no fer permanències o guàrdies. I per la raó que sigui, se’ls ha acceptat. I en aquesta decisió hi hauria l’origen, segons les fonts, de l’establiment d’aquest nou horari de recepció general. Així, només l’equip de guàrdia -batlle, secretari judicial, nunci- estarà treballant en permanència fins les 7 de la tarda. I si alguna altra oficina judicial, pel motiu que sia, pretén allargar la jornada, anirà al seu càrrec. Però de cara al públic, la recepció estarà tancada aquest agost, sempre que no hi hagi canvis a les instruccions donades les darreres hores.

Aquesta diferència, per dir-ho així, seria només la punta de l’iceberg del mal ambient que en algunes àrees o departaments professionals de l’engranatge judicial hi ha. Es lamenta els diferents rasers que es permet des del Consell Superior. El malestar seria general en el sentit que, poc o molt, afecta en la majoria de seccions. Això no vol dir, han deixat clar les fonts, que no hi hagi una part del personal que ja li vagi bé les decisions que s’adopten. En tot cas, però, “sembla que es vulgui que ens enfrontem els uns als altres”.

En aquest sentit, cal recordar que entre els professionals que treballen a la Seu de la Justícia n’hi ha que estan a l’empara de règims o organismes diferents. I els increments salarials que afecten a uns, no sempre beneficien a d’altres i així tot. Això sense oblidar, asseguren les fonts, que situacions que semblava que havien de canviar com per exemple la rigorositat en els processos de selecció de personal, “tampoc no s’està donant”. “Continua entrant gent sense edicte i molt sovint sembla que es prima més aquell de fora que no compleix que el de casa que ha estat suportant la institució tota la vida.”

Comentaris (4)

Trending