El noi, de 21 anys, es recupera a l’hospital en un clima de certa tensió. En principi, la intervenció maxilofacial, que es va dur a terme aquest dilluns a la tarda, hauria anat bé. Però les lesions trigaran a consolidar-se encara i durant temps el jove agredit, que anava força embriagat la nit dels fets, tindrà molèsties, especialment a l’hora de menjar, per exemple. El jove estava immers en una batussa en la recta final de la nit de festa. I arran d’aquest altercat va ser quan va intervenir l’equip de seguretat.
Testimonis presencials de l’incident han assegurat que “tot va ser molt ràpid” i no han pogut determinar com va ser que el jove caigués al terra. Sí que podria ser arran d’alguna empenta o un cop de puny d’un dels agents de seguretat. Però això ho ha de determinar la investigació que té en marxa la policia. El que és clar, segons els testimonis consultats, que amb un agent de seguretat a cavall del noi quan ja estava a terra, a aquest se li va fer picar amb el rostre contra el terra. I va ser llavors va començar a sagnar per la boca.
Encara l’agent, sempre presumptament i sempre testimonis presencials dels fets sense cap relació amb la víctima, hauria arrossegat el noi uns metres fins a deixar-lo pràcticament sense pantalons perquè se li van anar abaixant. Va ser en aquest moment quan algun dels presents hauria agafat del braç l’agent de seguretat i l’hauria advertit que estava fent un abús de poder. Llavors la intervenció s’hauria frenat i s’hauria començat a cercar la policia i emergències sanitàries.
Fonts de la companyia de seguretat implicada asseguren que l’actuació va ser proporcionada i, fins i tot han arribat a dir que la lesió soferta pel jove, que en cap moment es nega que anava molt sota els efectes de l’alcohol, seria culpa d’un particular. Però aquesta versió només la sostenen integrants de l’empresa de seguretat. En tot cas, l’enquesta està en marxa i la dirigeix la fiscalia. És a dir, la policia està actuant per ordre de la fiscalia vist el desgavell que hi ha hagut a Encamp. Especialment la matinada de diumenge.
EL CONSELLER
Les dues agressions que més soroll han generat van ser paral·leles en el temps i en l’espai. I no tenen res a veure. Ni per la motivació ni pels intervinents. De fet, una de les hipòtesis és que els agressors del conseller general haurien anat a cercar-lo aprofitant que la policia estava ocupat en altres altercats, probablement el del jove de la mandíbula. Testimonis d’aquest darrer fet han reconegut que quan estaven en plena voràgine van ser conscients que dins el recinte festiu hi havia més baralles.
“En proporció a la nit, en els moments de més intensitat, com ara en el moment del desallotjament en acabar-se les actuacions, hi havia molt poca seguretat”, han indicat aquests testimonis de la batussa del jove de 21 anys, que han lamentat les situacions que s’han donat en aquestes festes d’Encamp. Amb tot, i així ho ha exposat el ministre portaveu, Guillem Casal, la investigació oberta per la policia sota direcció de la fiscalia va avançant. I, teòricament, avança bé.
La família del jove amb la mandíbula fracturada va interposar denúncia diumenge a la tarda, el conseller general Marsenyach ho va fer el migdia d’aquest dilluns i encara un jove no resident vinculat al parlamentari, va denunciar també haver estat agredit, en aquest cas durant la nit de divendres a dissabte, aquest dilluns a la tarda. L’agressió de Marsenyach i la prèvia d’aquest jove català aparentment sí que estarien lligades. Perquè el primer hauria retret l’atac al seu conegut i hauria demanat als policies que estiguessin al cas d’uns joves que formen part, suposadament, d’un grup denominat El Bloque, i que fa anys que actua.
La policia ha anat recollint testimonis de tots els casos i ha anat prenent declaració per tal de posar-les a disposició de la fiscalia. A partir d’aquí, i sota les ordres del ministeri públic, quan arribi el moment s’adoptaran les decisions que escaigui. No es volen precipitar els esdeveniments perquè es volen tenir molt ben lligades qualsevol intervenció que es faci. A més, la mediatització dels fets hauria posat tothom en alerta alhora que la policia ha previst un reforç per aquesta nit de revetlla i per a totes les festes que es vagin celebrant d’ara en endavant.













Comentaris