Un grup de joves violents d’Encamp atonyinen un conseller general: nas trencat i lesions costals

Pere Marsenyach ha anat per terra a altes hores de la matinada víctima dels cops i les puntades de peu d’integrants d’una banda sobradament coneguda i que estarien ja identificats malgrat que quan s’han mobilitzat els agents del cos d’ordre ja havien tocat pirandó

Dotació dels GSMO en les immediacions del complex d'Encamp en una imatge d'arxiu.
Dotació dels GSMO en les immediacions del complex d'Encamp en una imatge d'arxiu. POLICIA D'ANDORRA

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Tenia el dubte de si tenia almenys una costella fissurada. I masegat en va acabar a base de bé. De fet, quan ha acudit a l’hospital el diagnòstic ha estat clar: fractura nasal i policontusions a les costelles. Els grup de joves d’Encamp que aquesta passada matinada ha acorralat un home de 48 anys pel fet que havia posat en alerta la policia davant el comportament dels integrants de la banda poc deurien saber -o potser sí, però potser els la bufa tot- que es tractava d’un conseller general. Encampadà com ells. Però autoritat. Pere Marsenyach és la víctima. Una vegada finalitzi la Festa del Poble aquest dimarts, interposarà la pertinent denúncia.

Segons que ha pogut saber l’Altaveu -Marsenyach prefereix per ara no referir-se a l’agressió soferta-, tant la ministra d’Interior i Justícia, Ester Molné, com el director de la policia, Bruno Lasne, estan al corrent de la situació. I encara que no hi ha denúncia formal, teòricament aquesta mateixa nit de diumenge, en un dels concerts que es preveuen més multitudinaris de la celebració, hi haurà d’haver un reforç policial extra. Pel cas del vigilant de seguretat i per l’agressió al parlamentari. En principi, no tenen res a veure.

Marsenyach ha anat per terra al tomb de les cinc de la matinada quan un grup de joves, teòricament del denominat Bloque, l’han encerclat i l’han començat a agredir. Cops de puny i puntades de peu una vegada ja era al terra. L’home s’hauria cobert el cap per evitar que el colpegessin en aquesta part del cos. Però hauria rebut de valent i només quan els joves -ja entrats en anys, no pas menors ni molt menys- han vist que podien anar maldades haurien tocat pirandó. Perquè quan la policia ha arribat a lloc, els suposats agressors ja no hi eren. Però segons les fonts consultades, estarien tots identificats. I Marsenyach, quan interposi la denúncia, molt probablement farà constar noms i cognoms.

ALERTA

Segons que ha pogut saber l’Altaveu, el conseller, com un ciutadà més d’Encamp, havia sortit a gaudir de la festa. I veient com els joves tornaven a anar passats de voltes com la nit anterior, s’hauria acostat a agents del grup de suport al manteniment a l’ordre (GSMO), que fan tasques de prevenció, per advertir-los que estiguessin al cas perquè la matinada de divendres a dissabte els mateixos joves, suposadament, haurien pegat un menor. Aparentment, alguns dels integrants de la banda haurien advertit el contacte fet pel parlamentari i haurien decidit agafar-se la justícia per la seva banda a mode de reprimir un suposat delator. 

I quan van veure, una estona després, que agafaven sol i desprevingut Marsenyach, l’haurien acorralat entre alguns joves, l’haurien pegat fent-lo caure a terra i seguidament li haurien donat unes quantes puntades de peu fins que veient que hi havia mobilització per auxiliar-lo van marxar. El conseller no va anar a l’hospital durant la resta de la nit i tampoc aquest matí per evitar la limitació de moviments provinent de la celebració de la cursa ciclista MoraBanc Clàssica. Però sí que hi ha acudit aquesta tarda. A Urgències. El diagnòstic ha estat clar: policontusions a les costelles i el nas trencat. 

El parlamentari ja ha anunciat la seva decisió de denunciar els fets. És un delicte de lesions amb l’agreujant que necessitarà cures posteriors i que hi ha una fractura. Però, a més a més, es tracta d’una agressió en tota regla a una autoritat que, l’únic que havia fet, havia estat advertir el cos d’ordre d’un eventual problema perquè prenguessin mesures. Les fonts consultades han assegurat que s’espera una reacció immediata, tant policial com judicial. De fet, han afegit les fonts, fa molt temps que aquests joves, alguns dels quals ja van més cap a la trentena que no pas estan en els vint, campen com si ningú els pogués aturar els peus.

Comentaris (24)

Trending