El primer a intensificar la preparació ha estat Joan Verdú, que es troba a Saas Fee (Suïssa) per acabar de polir el material i fer sessions específiques de gegant abans de viatjar a Ushuaia (Argentina), on durà a terme l’estada principal del 31 d’agost al 28 de setembre. El mes de juliol, Verdú ja havia fet una primera presa de contacte a la mateixa estació suïssa.
En la disciplina de velocitat, Cande Moreno també viatjarà a Ushuaia el 31 d’agost, acompanyada del seu entrenador, Xoque Bellsolà, i de l’skiman Mathis Cottet. Inicialment, l’equip havia previst desplaçar-se a Xile, però la manca de bones condicions de neu ha fet canviar els plans cap a l’Argentina. Abans, Moreno esquiarà uns dies a Zermatt (Suïssa) per posar a punt el material. La seva companya Jordina Caminal, encara en procés de recuperació d’una operació d’esquena, confia a poder sumar-se a la segona estada prevista a finals de setembre.

Pel que fa a l’equip de fons, Irineu Esteve i Gina del Rio ja es troben a Escandinàvia, on han començat amb tests físics a Oslo (Noruega) abans de desplaçar-se a Torsby (Suècia). Allà, entrenaran fins al 31 d’agost en el túnel de neu i en condicions hivernals, combinant les sessions amb la participació a la Alliansloppet de ‘rollerski’, que es disputarà del 29 al 31 d’agost.







Comentaris