El partit s’ha fet molt llarg. El domini turc ha estat evident, sobretot a la segona part. Però els otomans, amb un bon nombre de seguidors fent-los suport des de la grada, n’han tingut prou amb dos gols en dos minuts al tomb del minut 20 de partit. La segona part, sí, ha estat de clar color turc, però amb un joc tan horitzontal que ben poques ocasions ha deixat veure als seguidors dels uns i dels altres. Andorra ha celebrat emotivament la retirada de Pol i, sobretot, el fet que amb la derrota de Moldàvia contra Islàndia acaba en cinquè lloc del grup H de la fase classificatòria per a l’Eurocopa del 2020.
Els andorrans han sortit amb empenta damunt la nova gespa de l’Estadi Nacional, més ràpida que l’anterior. Els de Koldo Álvarez semblava que volien encaixonar els turcs a la seva àrea. Però sense massa perill. Tot just una falta al vèrtex dret -segons el porter- de l’àrea gran a favor dels tricolors. Però sense cap incidència. A partir del quart d’hora Turquia s’ha començat a treure la son de les orelles. El jugador del Valladolid Enes Ünal ha començat a agafar protagonisme en el bàndol otomà.
Ünal ha provat un xut al minut 12 i ha forçat una falta a la frontal de l’àrea gran un minuts després. Poc després, una jugada iniciada a la seva pròpia àrea ha anat avançat. Els turcs han anat trenant passis fins que l’esfèrica ha arribat a Bayram. S’ha internat per la banda esquerra i ha tret una excel·lent centrada que ha acabat arribat a un Ünal qe ha rematat a pler pràcticament a boca de canó. Tot just un minut després, novament el jugador val·lisoletà ha creat perill. S’ha colat dins l’àrea i José Antonio l’ha fet caure. El clar penal l’ha transformat el mateix Ünal.

Tot i els dos cops otomans, els andorrans no s’han ensorrat. Ben al contrari. Després de deixar-se dominar, a partir de la mitja hora de joc els tricolors han avançat una mica línies i han començat a acostar-se a la porteria defensada per Çakir. Una falta llançada per Kiki Martínez per damunt el travesser (min 32) i un córner botat per Ludo Clemente al límit del temps reglamentari de la primera part han estat les dues millors aproximacions locals. No han generat perill. Però sí que han servit per treure’s de sobre la pressió que intentaven imprimir els homes de Şenol Güneş.
El retorn d’un combinat i altre sobre el terreny de joc ha suposat un domini clar dels otomans. El desgast físic s’ha començat a notar en les cames dels jugadors andorrans i els turcs han agafat totalment el maneig del partit. Això sí, Turquia feia un joc horitzontal, intentant fer valdre la seva superioritat tècnica i també la física. Mirant de buscar la millor opció i, sobretot, fer caure Andorra, que es tancava al darrere. Sortosament, els turcs, tot i dominar, no collaven en vertical.
Semblaven conformar-se amb el 0-2 tot i que de tant en tant han enviat algun míssil cap a les immediacions de José Antonio. Al minut 67 l’àrbitre ha anul·lat un gol d’Özcan, perquè quan ha rebut la pilota es trobava en fora de joc. El porter tricolor ha hagut de treure la mà dreta poc després per salvar el gol que la graderia otomona ja cantava després d’una rematada mig fallida de Demiral. Poc abans s’ha hagut de retirar lesionat Jordi Aláez, que es queixava de molèsties al turmell dret després de perseguir un rival en tasques defensives.

Llavors ha començar un reguitzell de canvis. El partit s’ha allargat molt sense pràcticament incidències ni ocasions rellevants. Cert que els turcs s’acostaven de tant en tant a les proximitats de la porteria andorrana, però sense massa profunditat. Algun cop de cap que ha fet volar José Antonio Gomes però poca cosa més. Tot i la superioritat visitant, Andorra ha estat ben posicionada. I Koldo Álvarez, a manca de quatre minuts per al final del temps reglamentari i entre abraçades, ha fet saltar al camp Ferran Pol perquè pogués gaudir de la seva darrera estona com a jugador de la selecció. L’emotivitat ha estat més protagonista que cap altra cosa en el tram final d’un matx que havia quedat gairebé sentenciat als primers vint minuts.
FITXA TÈCNICA
ANDORRA: Gomes (Ferran Pol min 86), San Nicolás, Lima, Llovera, Cervós, Clemente (Rubio min 85), Vales, Rebés, Alex Martínez, Christian Martínez i Aláez (Víctor Rodríguez min 70).
TURQUIA: Çakir, Ayhan, Demiral (Çetin min 80), Kabak, Sangaré, Kutucu (Kilinç min 85), Tufan, Çalhanoğlu (Özcan min 60), Bayram, Yazici i Ünal.
Àrbitre: Kružliak. Jutges de banda: Somolani i Hancko. Tots tres eslovacs.
Targetes: Lima (TG min 42) / Llovera (TG min 51) / Ayhan (TG min 53) / Vales (TG min 77)
Gols: 0-1. Ünal, de rematada dins l’àrea petita (min 17). 0-2. Ünal, de penal (min 19).
Avui, el nostre porter durant 9 anys amb l'Absoluta, penja els guants amb la Selecció. Gràcies per tot, Ferran! #GràciesFerran pic.twitter.com/P4AjaZ2ffw
— FederacióAndFutbol (@Fedandfut) November 17, 2019
Comentaris