Esport per a tothom de rècord

La cursa popular per fomentar una vida saludable ha esgotat els 3.200 dorsals disponibles i ha reunit encara més participants que han fet sense estar inscrits els traçats que han obligat a aturar durant una estona el trànsit per algunes de les vies principals d’Andorra la Vella i Escaldes

La tretzena edició de la cursa popular Illa Carlemany, que pretén fomentar hàbits saludables i que l’esport estigui a l’abast de totes les persones, ha batut tots els rècords d’inscripció haguts i per haver. S’han esgotat els 3.200 dorsals disponibles i ha reunit encara més participants (fins a uns 3.600 segons l’organització) que de forma espontània -o almenys sense estar inscrits- s’han apuntat a fer algun dels dos traçats disponibles. 

El cap de Govern, Xavier Espot, ha estat un dels participants institucionals a la cursa. De fet, mig Govern o més i tot ha participat en l’acte, “un esdeveniment sense el qual no entendríem la primavera andorrana”, ha manifestat el responsable executiu, que ha fet en nom de l’organització el balanç de la jornada. “Hem superat amb molt bona nota” les previsions, ha indicat el mandatari governamental, que s’ha mostrat “content d’haver pogut participar en primera persona” de la prova popular. Espot, més enllà de “trencar una llança” en favor de l’esport en pro de la millora de la salut, també ha ressaltat “el component solidari” de la cita, que ha considerat més que consolidada.

cursa
Participants a la cursa durant la prova popular. | COMÚ ANDORRA LA VELLA

Les samarretes de color caqui i de color blanc específiques per aquesta edició de la prova popular han estat immensament majoritàries durant els traçats, que han obligat a tallar el trànsit durant una estona en diversos punts importants de la xarxa viària central, creant un cert col·lapse i dificultant la mobilitat. De fet, aquells més despistats i que no hi havien comptat, si entre les 10 i les 12 del migdia havien d’acudir en algun lloc amb el seu vehicle privat i la ruta per on havien de passar estava o està afectada per la cursa, algun que altre problema han tingut. 

Tot sia, però, perquè l’esport pugui ser per a tothom i la gent pugui moure l’esquelet i fer vida sana. I aquest component també ha estat ressaltat per un Espot que ha remarcat que si mirem el calendari esportiu, “de curses populars n’hi ha bastantes”. I la Cursa Illa Carlemany ha estat d’allò més popular. Amb moltes famílies senceres participant de la prova i, sobretot, molta canalla essent protagonistes per un dia. Infants que han corregut com els que més. Amb sortida al conegut centre comercial escaldenc i arribada -i festa final- al Parc Central. 

Participants a la cursa corrent per l'avinguda Meritxell en creuar per avinguda Consell d'Europa.
Participants a la cursa corrent per l'avinguda Meritxell en creuar per avinguda Consell d'Europa. Toni Solanelles

Com a l’edició anterior, s’han impulsat accions per promocionar la sostenibilitat i reduir al màxim la petjada ecològica de la prova. D’aquesta manera, la hidratació per a la cursa s’ha concentrat a l’arribada amb l’habilitació de diversos punts estratègics per minimitzar la generació de residus en forma d’ampolles d’aigua.

 A més, els trofeus que s’han entregat estan dissenyats amb material reciclat i els obsequis també són d’un material lliure de substàncies químiques industrials. La recaptació de la inscripció es destinarà enguany al banc d’aliments de Càritas Andorrana. A la tretzena edició de la cursa també s’ha tornat a donar suport i promoció a la candidatura als Campionats del món d'esquí alpí Andorra 2029. 

CARABAÑA I FENÉS, GUANYADORS

Amb relació als resultats de la cursa puntuable per al campionat d'Andorra, i en la categoria masculina, el guanyador ha estat Nahuel Carabaña, en segona posició ha quedat Marcos Sansa, i en tercera posició Iván da Costa. En la categoria femenina, Ariadna Fenés ha estat la guanyadora, Jeane Cros ha quedat en segona posició i Cristina Martins ha pujat fins a la tercera posició del podi. Hi ha hagut premis en relació amb la cursa popular per a diverses categories, tant en relació amb els cinc quilòmetres (sènior, juvenil i infantil) com pel que fa al traçat de dos quilòmetres, especialment destinat als infants, que també han tingut premi, tot i que l’han fet alguns adults sense cap mena d’afany competitiu.

Un moment de la cursa popular.
Un moment de la cursa popular. TONY LARA / COMÚ D'ANDORRA LA VELLA

 

Etiquetes

Comentaris (5)

Trending