“El riure és el millor antibiòtic natural”

La sala Prat del Roure es convertirà aquesta tarda en l’escenari d’un taller de risoteràpia i musicoteràpia, una tècnica alternativa que ajuda a millorar el benestar emocional i a reduir l’estrès, impartit per l’especialista Nair Monteiro

Quan se sent la paraula risoteràpia, ràpidament s’associa amb anar a riure, i si, això és el principal eix que suporta aquesta pràctica, però realment va molt més enllà. Es tracta d’una tècnica psicoterapèutica que genera beneficis, sobretot a l’hora de tractar l’estrès, i que cada vegada s’està utilitzant més en hospitals d’arreu del món. Les endorfines que allibera el riure són hormones naturals que serveixen com analgèsics pel cos i que aporten beneficis tant físics com psicològics, o dit amb paraules de l’especialista Nair Monteiro: “El riure és el millor antibiòtic natural”. Aquesta tarda, Monteiro té preparat un taller de risoteràpia i musicoteràpia al Prat del Roure d’Escaldes-Engordany en el marc de l’Empodera’t.

Aquesta tarda Escaldes-Engordany es prepara per fer un taller especial de risoteràpia, impartit per l’experta Nair Montero, que portarà una edició més d’aquesta teràpia que va molt més enllà de només riure, explica Nair, qui fa cinc anys que practica aquesta tècnica a Andorra. Tot i que en altres països aquesta teràpia alternativa té més recorregut i s’ha implementat en centres hospitalaris i fins i tot a empreses, a Andorra encara hi ha molta gent que desconeix realment què és i com pot beneficiar a una persona.

“La risoteràpia és molt més que riure”, assegura Nair Monteiro, destacant que el seu objectiu és potenciar la desinhibició i relaxació mitjançant dinàmiques específiques. Les sessions són molt estructurades i combinen tècniques com la música i el moviment per aconseguir el màxim benefici emocional. De fet, l’especialista té formació també amb musicoteràpia i fa una barreja de les dues per obtenir un millor benefici pels assistents: “El riure i la música et donen vida. El riure és el millor antibiòtic natural del món, i el ritme et mou el cos i et fa sentir viu, jo crec que, un món sense la música, seria un error”, assegura.

Monteiro explica que a les seves sessions, no hi ha pressió per participar. Sempre hi ha lloc per a qui vulgui quedar-se mirant i unir-se quan se senti còmode. Però, una vegada el grup comença, la màgia passa per moments de joc, moviment i, sobretot, moltes rialles. “En el moment de començar sempre dic que deixin sortir la nena petita dins seu i que juguin amb l’entorn o ballin amb la música”, detalla, una tècnica que funciona molt bé, perquè permet que durant les dues hores que dura el taller s’oblidin de les coses i se sentin en pau: “A vegades, et cau una llagrimeta de relaxació, perquè el cos es deixa anar tant que la tensió desapareix”.

“La risoteràpia pot ajudar a drenar la sang i el cos, obre els pulmons, enforteix els ossos, descanses millor, tens més paciència i estàs més agraït”

I quins són realment aquests beneficis que té aquesta teràpia alternativa? Doncs, “la risoteràpia pot ajudar a drenar la sang i el cos, obre els pulmons, enforteix els ossos, descanses millor, tens més paciència i estàs més agraït”, explica Monteiro. En una societat on el ritme frenètic i l’estrès són protagonistes, la risoteràpia ha anat guanyant posicions. Nair ens comenta que a Andorra, tot i que encara hi ha poc coneixement sobre la tècnica, els seus esforços per promoure-la han començat a donar fruits. “A poc a poc, anem fent camí. Fa cinc anys que estic treballant perquè la gent entengui el que és la risoteràpia. He fet tallers amb el comú d’Escaldes i he aconseguit que fins i tot es faci un taller a l’Escola Andorrana de Santa Coloma amb els nens, així que, pas a pas”.

Aquesta tarda, a partir de les 19 hores, es portarà a terme la sisena edició de la risoteràpia al Prat del Roure, dins del programa Empodera’t organitzat pel departament d'Acció Social del comú Escaldes-Engordany. Aquesta sessió serà exclusivament per a dones a partir de 16 anys, i Monteiro recomana a les participants portar roba còmoda, ja que la sessió inclourà molta activitat física i moviment.

Comentaris

Trending