Aquest dimecres al matí, justament, les dues han tornat a anar a les dependències comunals per exposar la seva situació de “precarietat”. Aquesta és conseqüència de la combinació de dos factors. Per un costat, el fet que, certament, durant força temps el cotxe familiar -està a nom de la filla però l’utilitzen tant ella com la mare- ha anat acumulant una llarga sèrie de sancions vinculades a infraccions d’aparcament -des de no pagar la zona blava a fer-ho en zona de càrrega i descàrrega-. I no les abonaven, malgrat ser conscients que les tenien pendents i, llavors, sense haver tingut encara el fill i tenint feina. Per tant, s’ha generat un deute amb el comú, que arribava a gairebé 2.700 euros.
El comú analitza ara si hi ha alguna possibilitat, normativa a la mà, de permetre per algun pagament als terminis de l’elevat deute contret per les infraccions d’aparcament que, es deixa clar, no es van pagar en el seu moment amb les opcions per reduir-ne els imports que existeixen
Vist que no es procedia a fer-hi front, el comú va dictar durant l’estiu una notificació d’embargament. I es va seguir, es deixa clar des de la corporació, el procediment establert a la normativa com amb qualsevol altre ciutadà. La llei permet ara a les corporacions parroquials fer aquesta acció de forma directa i així es va actuar.
Això, però, ha arribat en un moment delicat per a la Joana. Fa vuit mesos que va ser mare i quan se li va acabar la baixa de maternitat i havia de tornar a la seva feina en un comerç, l’empresa va notificar-li el seu acomiadament no causal. Es va quedar sense treball i, asseguren, amb tot just els diners de la liquidació. I aquí, explica la mare, rau el problema: Els pocs diners que li quedaven encara d’aquesta indemnització són els que ha acabat embargant el comú. Als comptes, afirmen, “tot just queden tres euros”.
“Vam fer la petició de poder-ho pagar de forma fraccionada. Nosaltres no ens neguem a pagar això”, explica la Carme. Lamenta, però, que a l’hora de fer aquesta demanda s’han trobat amb un comú que “ens demana documentació i, quan la presentem, encara ens sol·licita més papers”. De fet, aquest dimecres, justament, s’ha abordat la situació i, expliquen, “encara hem de presentar-ne més, però no ens garanteixen res”. I això, remarquen, “tenint la nevera buida” i havent de tenir cura d’un nadó de vuit mesos.
Fonts comunals coincideixen a relatar que “se’ns ha presentat una sol·licitud per veure si es pot facilitar el pagament i això és el que el comú està estudiant: veure si hi ha alguna possibilitat”. Això, però, no és evident. També s’ha volgut recordar que “si hi ha una acumulació de multes és perquè no ha respost als procediments que, en el seu moment, podria haver fet”. Per exemple, en cas de multes sempre hi ha l’opció de pagar de seguida, fet que comporta una reducció del 50%. A banda, es remarca que quan es fa una d’embargament l’administració no pot saber quants diners té una persona al banc.
La Carme i la Joana sortien decebudes -i, no es pot negar, emprenyades del comú-. I, també, preocupades per la seva situació. També, segurament, pensant que les properes multes que pugin rebre per aparcar malament hauran d’intentar pagar-les a temps.







Comentaris (63)