Possible “esforç” amb Coopalsa si els horaris del laude afecten l’equilibri de la concessió

Casal avisa que, en tot cas, la decisió sobre si cal incrementar l’aportació es faria seguint “les regles de joc” del concurs i el contracte i sempre un cop s’hagi finalitzat l’acció judicial amb la qual l’empresa ha impugnat la resolució arbitral

Un vehicle de la L4.
Un vehicle de la L4. Toni Solanelles

Govern no descarta que haver de fer “algun esforç més” si els horaris que, via laude, s’han fixat obligatòriament per a la plantilla de Coopalsa, la gestora de les línies de bus nacional de les valls d’Orient i del Nord, afecten l’equilibri econòmic del contracte. Això sí, sempre dins les “normes del joc” que es van marcar en el concurs i en la concessió pel qual es va adjudicar el servei. I, sobretot, no abans que la Justícia es pronunciï sobre la impugnació que l’empresa ha fet de la resolució arbitral.

Així ho ha comentat el ministre portaveu, Guillem Casal, preguntat sobre la qüestió. En aquest sentit, ha volgut recordar que l’executiu en aquest afer hi és “com a perceptor” del servei i, en aquest punt, sí que ha remarcat que “hi estem per garantir que es faci de la millor forma possible i atenent el contracte de la concessió”. A la vegada, ha remarcat que “fins a prova del contrari, el laude és d’obligat compliment”.

Tres dels representants dels treballadors arribant a l'edifici ministerial de Prat del Rull.

Relacionat

Els xofers de Coopalsa denuncien que el laude s’ha aplicat de forma “molt parcial”

Casal no ha entrat a valorar la decisió de Coopalsa de recórrer a la Justícia. En tot cas, ha apuntat que “ens consta que la concessionària, malgrat els passos judicials que ha donat, està disposat a respectar el laude”. I, a partir d’aquí, ha obert la porta a analitzar possibles noves aplicacions si l’aplicació dels horaris fixada en la resolució afecta econòmicament l’equilibri de la concessió, tal com assegura l’empresa. Haurem de mirar el que marca el plec de bases del concurs i el que marca el contracte i analitzar jurídicament si això implica algun esforç més per part de l’administració”, ha comentat.

Això, però, no es farà ara. En tot cas, més endavant. I no abans que hi hagi resolució judicial arran de l’acció presentada per Coopalsa. “L’empresa ha decidit emprendre aquest camí i ja li dirimirà qui li pertoqui”, ha comentat. Per tant, la situació “s’analitzarà al final del procés”. I, fins llavors, “estem per vetllar que el servei públic es compleixi”.

També ha volgut remarcar que, si arriba aquesta anàlisi, en cap cas anirà més enllà del que marca el contracte. “Ajudarem o complementarem allò que marqui la concessió, però no donarem més o menys en funció del que vulguem nosaltres o l’empresa; hi ha unes regles de joc a respectar, amb un concurs públic que ells van guanyar i tot s’haurà de fer segons el que estigui marcat”, ha manifestat Casal.

Comentaris (2)

Trending