Inicialment, el Govern havia acordat que les proves de detecció de la Covid-19, sempre que es fessin per voluntat pròpia de la persona que la requeria, i que la prova no estigués formalment prescrita per cap autoritat sanitària, es farien pagar a partir del 16 d’agost. Ara aquesta data cau i no hi ha cap altre termini establert. Les decisions les “anirem prenent dia a dia”, ha remarcat el titular de Salut, però la idea és que les proves no es facin pagar fins que la pandèmia no remeti d’una forma important.
La darrera notificació inclou 31 nous contagis però els casos actius han tornat a baixar dels tres-cents. En concret, i després del saldo de noves infeccions i de recuperacions hi ha formalment 289 malalts actius, cinc dels quals estan hospitalitzats, un a l’UCI
Hores d’ara, segons que ha remarcat Martínez Benazet s’està en una fase de control de la cinquena onada de la pandèmia. La darrera notificació inclou 31 nous contagis però els casos actius han tornat a baixar dels tres-cents. En concret, i després del saldo de noves infeccions i de recuperacions hi ha formalment 289 malalts actius, cinc dels quals estan hospitalitzats, un a l’UCI, a banda del turista que estant al Principat es va trobar malament i se’l va haver d’intubar.
S’anirà seguint “el dia a dia” de l’evolució de la pandèmia i mentre es consideri que encara és cabdal fer un control exhaustiu de la malaltia les proves es mantindran gratuïtes. En aquest sentit, el ministre de Finances i portaveu del Govern, Eric Jover, ha ressaltat que al seu dia l’executiu va fer una aposta, tot i el cost per a les arques de l’Estat, de “donar el màxim de facilitats” perquè la ciutadania es pogués fer proves “com a eina de diagnòstic” i que “en cap cas el cost sigui un fre per cribrar-se”. Per tant, i davant el lleuger repunt de la pandèmia es fa marxa enrere en la decisió inicial de fer pagar els tests.
El titular de Salut també ha explicat que dos de cada tres contagiats no estan vacunats. Martínez Benazet, complementant les explicacions donades aquest migdia pel cap de Govern, Xavier Espot, ha explicat que ben aviat s’obrirà la plataforma perquè es pugui inscriure per a la vacunació els menors amb patologies de riscs. Respecte de la resta de menors de setze anys no hi ha cap decisió presa encara que és probable que s’acabi adoptant l’acord de permetre vacunar els adolescents entre 12 i 16 anys.
La decisió, ha remarcat Martínez Benazet, no s’adoptarà fins que tècnicament no estiguin tots els paràmetres escaients analitzats degudament. En aquest sentit, el parer de l’assessor Federico Martinón serà de molta rellevància. El ministre ha afirmat que tota la pandèmia s’ha gestionat en l’àmbit sanitari per criteris tecnico-científics i que en aquesta ocasió també es farà així.
Comentaris (6)