El cribratge a primera ensenyança permet detectar cinc alumnes amb coronavirus

Al llarg del cap de setmana s’han registrat 46 nous positius, fet que eleva fins a 274 els casos actius, dels quals només quatre es troben a planta a l’hospital de Meritxell, un dels quals un pacient provinent de la Seu

Una alumna es fa la prova la setmana passada.
Una alumna es fa la prova la setmana passada.

El cribratge realitzat entre la població escolar de primera ensenyança ha permès localitzar cinc alumnes dels centres educatius infectat amb coronavirus. Així ho ha explicat el ministre portaveu, Èric Jover, durant la compareixença en la qual ha actualitzat l’evolució de l’epidèmia de la Covid-19 durant el cap de setmana. Hi ha 46 nous positius i que fan pujar fins a 274 els casos actius sense que, per ara, la pressió sobre el sistema sanitari sigui, segons ha afirmat, preocupant. Únicament hi ha quatre pacients ingressats a l’hospital, cap d’ells a cures intensives.

Al llarg de la setmana passada es va realitzar el cribratge sobre els escolars que dimecres han de començar el curs a primera ensenyança. Dels 5.715 alumnes previstos, 4.303 es van presentar a les proves. I d’aquests, fins ara es tenen els resultats de 4.293. D’ells, només en cinc casos s’ha donat positiu. Per tant, quedaran aïllats i, de moment, hauran de seguir les classes de forma virtual.

El Govern considera que la incidència del virus a aquesta franja d'edat és baixa i ara està a l'espera dels resultats entre els alumnes de segona 

“Hi ha una dada baixa a primera ensenyança”, ha comentat Jover, tot remarcant que “la situació del virus en aquesta franja d’edat és de poca incidència”. També ha recordat que ara s’ha de començar el mateix procés de cribratge entre els adolescents de segona ensenyança, un col·lectiu on l’afectació del virus, es pensa, serà major.

El ministre ha destacat que la mesura “ha de donar més seguretat als alumnes i a la comunitat educativa”. També ha recordat que aquells estudiants que no hagin participat en el cribratge també poden haver-se fet els tests pel seu compte. En tot cas, ja es va advertir que qui no es sotmetés a les proves hauria de guardar durant les primeres dues setmanes del curs les corresponents mesures de prevenció: mascareta i distància de seguretat amb la resta de companys del grup de convivència.

Pel que fa a l’evolució de la pandèmia, des de divendres s’han diagnosticat 46 nous positius. Això eleva fins a 1.261 els casos detectats al país des del març i a 274 els pacients actius. En aquest temps també s’ha pogut donar l’alta definitiva a sis pacients.

Tot i els casos nous, es destaca que la pressió sobre el sistema sanitari segueix sent baixa, amb només quatre pacients, un dels quals provinent de la Seu, ingressats a l'hospital

Tot i que la pujada de malalts és important, Jover ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat. “La preocupació ha d’anar lligada a no saturar la nostra estructura sanitària i, ara mateix, tenim poca pressió”, ha comentat. De fet, dels 274 casos actius, només quatre es troben ingressats a l’hospital de Meritxell. Cap d’ells a la unitat de cures intensives, a més.

Posant aquestes dades al costat de les del cribratge als escolars, Jover ha volgut destacar la sensació que “estem sent capaços de detectar la majoria de casos positius” amb la infraestructura de prevenció engegada, com ara els tests voluntaris a bombers i el dispositiu per localitzar i aïllar contactes. Per això, indica, quan es fa un mostreig massiu com el realitzat entre els infants de primera ensenyança, “el percentatge de positius que surt és molt baix”.  

Comentaris (4)

Trending