Encamp aposta per visites teatralitzades per potenciar el nucli de la Mosquera

Les rutes es faran cada dissabte de setembre al migdia i permeten contempla els murals de l’artista Samantha Bosque que rememoren escenes de la vida quotidiana al poble els segles XIX i XX

Un instant de la visita al nucli de la Mosquera.
Un instant de la visita al nucli de la Mosquera. G. P.

Encamp apostarà durant els dissabtes de setembre per visites teatralitzades per impulsar el nucli històric de la Mosquera. Serà la forma de presentar en societat els murals pintats per Samantha Bosque i que rememoren la vida a la parròquia entre finals del segle XIX i les primeres dècades del XX. Les pintures han tingut un cost de 10.500 euros i s’emmarquen en el “compromís” expressat per la cònsol major, Laura Mas, de posar en valor aquestes zones del poble.

Prop d’una cinquantena de persones han assistit a les primeres visites, celebrada aquesta tarda al poble com un tret de sortida de la iniciativa. En un recorregut de tot just uns vint minuts, diversos actors expliquen el rerefons de cadascuna de les pintures. Alguns d’ells interpretaran encampadans il·lustres que han estat representats als murals com l’ex síndic general Roc Pallarés o qui fou cònsol major Antoni Torres.

Les Bons serà el pròxim nucli històric on es faran intervencions, després de tenir tancats ja els convenis amb els veïns

La idea és que cada dissabte hi hagi tres sessions. I es confia, així ho ha apuntat el conseller de Reactivació Econòmica, Nino Marot, a fer el ple. En total, s’han invertit 10.500 euros en la iniciativa. La prova pilot d’aquest setembre tindrà continuïtat de cara a l’estiu vinent. “Els mateixos veïns i propietaris de cada casa han col·laborat per trobar la imatge que tenia més interès històric i sentimental”, ha afirmat.

Entre elles, hi ha la representació d’aquests encampadans il·lustres. També, però, altres escenes de la vida quotidiana al poble. És el cas d’un ball de festa major o del treball als orris amb les ovelles. La pintura de benvinguda, de fet, és obra dels adolescents del casal de joves, que han col·laborat amb Bosque en un el que ha estat un repte important. L’artista ha explicat que hi ha treballat durant dos mesos i mig i que, a més, ha hagut d’afrontar el dibuixar sobre superfícies, com ara metall, que li eren noves.

Marot, Bosque i Lizarte al costat del primer mural acabat, amb el síndic Pallerés.

Relacionat

Encamp embelleix el nucli de la Mosquera amb murals que permeten “recuperar la memòria”

La cònsol major ha explicat que l’objectiu de la iniciativa és “rehabilitar, embellir i revitalitzar” el nucli de la Mosquera. De fet, se suma a les obres de millora de serveis que es van fer a algunes parts del barri. D’aquesta forma, ha apuntat Mas es compleix un compromís de potenciar aquestes parts tradicionals d’Encamp.

Una fita que ja té un pròxim lloc on actuar. “Ja hem tancat els convenis amb els veïns de les Bons per potenciar la torre dels Moros i Sant Romà”, ha apuntat la mandatària. Es tracta d’una iniciativa en la qual es posarà fill a l’agulla els pròxims mesos. Es vol fer, de fet, de la mà de Patrimoni Cultural i també inclou la reforma del colomar de Cotxa.

Comentaris (1)

Trending