Els comuns demanen més temps per poder fer aportacions a la llei d’accessibilitat universal

Han demanat set dies per poder afinar alguns matisos, enviar diferents propostes, així com per poder traslladar els seus neguits als grups parlamentaris

La cònsol major de La Massana, Eva Sansa, i la cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma.
La cònsol major de La Massana, Eva Sansa, i la cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma.

Els comuns s’han posat d’acord per demanar una pròrroga de set dies pel projecte de llei d’accessibilitat universal per poder estudiar-la bé i presentar les seves aportacions i els seus neguits als grups parlamentaris. Així ho ha explicat aquest dimarts les cònsols majors d’Ordino i La Massana, Maria del Mar Coma, i Eva Sansa, que han actuat com a portaveus de la reunió de cònsols. Exposen que “cal aclarir petites coses” per tal que després alguns punts de la llei no suposin una sobrecàrrega per les corporacions comunals, així com alguns aspectes com les verificacions que està previst que les facin ells i que consideren que són competència del Govern.

Es tracta de la tercera pròrroga que es presenta per aquesta llei. La cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma, ha explicat que s’han demanat set dies per poder enviar les diferents propostes de cada comú i que després es traslladaran als grups parlamentaris perquè estiguin al corrent dels neguits que tenen. Apunten que fa poc temps que han tingut accés a la llei i que consideren que hi ha alguns matisos que cal afinar perquè no suposin una sobrecàrrega per les corporacions: “Volem veure quines afectacions pot tenir a nivell de comú. Les obres que hem de fer a nivell públic, que hem d’incloure i com ho hem de fer”, ha afegit Sansa.

Algun d’aquests aspectes que consideren que cal mirar és el fet que els comuns siguin qui han de verificar el compliment dels requisits perquè consideren que és una tasca que és competència del Govern: “Pensem que han de ser directament ells els que diguin que han de fer o deixar de fer”.

Comentaris

Trending