La Batllia reactiva la investigació del ‘cas Estadística’

Diversos treballadors del departament governamental han d’acudir aquest mes a l’oficina judicial que instrueix el cas de suposat assetjament laboral 

El departament d'Estadística va viure moments molt convulsos el 2022.
El departament d'Estadística va viure moments molt convulsos el 2022. ARXIU

Dos anys i mig després que la fiscalia enviés a la Batllia el denominat ‘cas Estadística’ de presumpte assetjament laboral, just ara l’autoritat judicial ha reactivat la investigació. Per aquest mes han estat citats diversos treballadors del departament per tal de respondre a les qüestions que plantegi el batlle instructor del cas en el marc de l’intent d’aclarir si l’exdirector de l’àrea es va extralimitar en les seves funcions de comandament. 

El cas arrenca d’una investigació del ministeri de Funció Pública a partir d’unes denúncies promogudes pel Sipaag, que havia rebut el neguit i el malestar de diversos funcionaris i treballadors d’Estadística, que es queixaven de les pressions i males maneres del director que va nomenar el llavors ministre d’Economia Jordi Gallardo, encara que el mateix funcionari, ara al departament de Finances, ja havia ocupat el mateix càrrec amb anterioritat.

Dependències de la fiscalia general a la Seu de la Justícia.

Relacionat

El ‘cas Estadística’ arriba a la fiscalia

Es va fer un treball molt exhaustiu, es va parlar amb nombrosos funcionaris, col·laboradors del departament i fins i tot antics treballadors de la mateixa àrea i finalment es va concloure que hi havia actuacions aparentment punibles. D’aquí que s’obrís un expedient administratiu i se l’apartés. Era el març del 2022 quan es va desposseir del càrrec de director a qui llavors el posseïa. I, de fet, ja no es va designar cap més responsable del departament fins que hi va haver canvi de Govern.

Mentrestant, i després d’analitzar-ho en consell de ministres no sense que hi haguessin diversos moviments i pressions internes, finalment el Govern va decidir posar el cas en coneixement de la fiscalia, que uns mesos després, a l’octubre, va traslladar l’afer a la Batllia en considerar que hi havia indicis de delicte atès que com a mínim hi hauria dues circumstàncies que casarien en assetjament laboral.

Dependències de la fiscalia general a la Seu de la Justícia.

Relacionat

La fiscalia veu indicis de delicte en el cas de l’ex-director d’Estadística

Més de dos anys i mig després, s’ha citat tot de treballadors d’Estadística perquè acudeixen a testimoniar en el marc de la causa, el que representa un impuls a una instrucció que aparentment havia estat estancada i que caldrà veure si avança i es continua assenyalant l’exdirector qüestionat o si finalment, vist el temps i tot plegat, es decideix arxivar l’afer. El que és clar és que fins que no es resolgui la causa penal no es podrà tancar, o no s’hauria de poder resoldre, l’expedient administratiu.

Etiquetes

Comentaris (9)

Trending