La Batllia investiga els assessors financers que entabanaven anglosaxons per quedar-se’n l’herència

Encara hi ha més presumptes afectats per l’estratègia d’aquests dos consultors, parella, que s’estan plantejant posar en coneixement de la fiscalia nous fets per tal de reforçar les acusacions que ja hi ha sobre la taula

Assessors financers en plena tasca.
Assessors financers en plena tasca. ARXIU

La Batllia ja té una causa oberta contra els assessors financers que suposadament empatitzaven amb gent gran, molt sovint anglosaxons, i s’oferien per ajudar-los a l’hora de fer inversions i altra presa de decisions i, aparentment, i sempre presumptament, tenien com a objectiu últim entabanar aquests ciutadans i esdevenir els beneficiaris de les seves herències. Aparentment, s’està instruint una causa per suposats delictes com ara estafa, apropiació indeguda i administració deslleial.

La instrucció que s’està duent a terme seria el resultat de les indagacions prèvies coordinades per la fiscalia, després que en el ministeri públic hi confluïssin informacions procedents de diversos fronts. En efecte, els dos assessors financers sota investigació -el cas es podria estendre també a d’altres membres de la família- són parella, i la dona hauria estat acomiadada pel banc on treballava per les suposades males praxis detectades

Una persona d'edat avançada signant un document.

Relacionat

Anglosaxons molt grans eren els preferits de l’exempleada bancària investigada per enredar clients

Segons que va poder saber l’Altaveu, el banc la va acomiadar de manera fulminant però sota el concepte de no causal -després faria el mateix amb una familiar que també treballava a la mateixa institució- i per evitar problemes i eventuals responsabilitats, va posar en coneixement de la fiscalia determinades praxis que, entenia l’entitat bancària, podien tenir un component delictiu. Sempre lligat amb el mateix: clients d’alt poder adquisitiu i edat avançada. La mateix tipologia de clients preferit, també, pel consultor que la Batllia també té sota la lupa.

La dona també hauria desviat clients del banc cap a la consultora -sota l’empara de societats de capital legalment constituïdes- que dirigia el seu marit i ara també investigat. De fet, tots dos estarien ara en el mateix projecte empresarial, societari. I a banda del banc, alguns afectats haurien posat en coneixement també de la fiscalia els perjudicis aparentment soferts per les maniobres presumptament irregulars dels ara investigats.

Dependències de la fiscalia general a la Seu de la Justícia.

Relacionat

La fiscalia investiga una exempleada de banc per intentar entabanar clients i esdevenir hereva

De fet, fa pocs dies, els consultors haurien hagut d’acudir a declarar en seu judicial en el marc de la instrucció que s’està duent a terme. En principi, tots dos, almenys, estarien processalment encausats. Les fonts consultades no descarten que hi hagi més afectats que s’afegeixen a la causa o, com a mínim, que posin en coneixement de la fiscalia fets nous o, almenys, de perjudicats potencials que almenys fins ara no se sabia que ho fossin. En funció de com avanci la investigació, i si es continuen veient indicis de suposades, sempre suposades infraccions, s’amplii la instrucció a altres persones per la seva possible col·laboració en l’operativa.

Comentaris (18)

Trending