Durant la seva primera intervenció en el debat del projecte de llei, Lladós ha tret pit tant de la bona situació econòmica general com del sanejament de les finances públiques. En el primer cas, ha remarcat que, al llarg de l’any passat, l’economia va créixer per sobre de l’esperat. L’estimació actual del PIB es queda per sobre dels 3.700 milions, fet que suposaria un increment del 2,1%. “No només per sobre de l’1,4% que havíem previst, sinó també de la mitjana de la Unió Europea”, ha volgut destacar el titular de Finances.
I això ha repercutit de forma positiva en les arques de Govern. El tancament positiu de figures com l’impost de societats o l’IRPF ha permès elevar de forma important els ingressos. I, gràcies a això, la liquidació final del 2024 no serà negativa, tal com s’havia fixat al projecte de pressupost per a l’exercici (-32 milions). Serà positiva i, també, per sobre dels 5 milions que s’esperaven a inicis de desembre, quan es va celebrar el debat a ala totalitat dels comptes pel 2025. En total, es tancarà, ha avançat Lladós, entorn els 20 milions de números verds. I això, ha volgut remarcar, malgrat que “s’han executat el 90% de les inversions”. Aquí ha volgut bromejar tota apuntant que “algun ministre treballa molt”.
Les xifres, al seu entendre, refermen la bona gestió de Govern, de fet, ha recordat que alguns grups, l’any passat, dubtaven de les xifres i acusaven a l’executiu de manca de prudència. “Queda clar que, si d’alguna cosa se’ns pot acusar és d’haver estat massa prudents”, ha comentat.







Comentaris