L’FC Andorra regna sobre el diluvi del Nacional i es col·loca tercer en la pugna pel play-off

Un gol a la segona meitat de Manu Nieto ha estat suficient per tombar al Nàstic i col·locar-se amb cinc punts de diferència sobre la sisena posició (1-0)

Manu Nieto, celebrant el gol de l'FC Andorra amb els seus companys.
Manu Nieto, celebrant el gol de l'FC Andorra amb els seus companys. FCA

L’FC Andorra fa un pas de gegant cap a la zona de play-off. Els més optimistes, fins i tot, podran somiar amb l’ascens directe després de la punxada de la ‘Cultu’ a Ourense. Tot això després que els tricolors hagin sotmès aquest diumenge al Nàstic de Tarragona (1-0), un rival que arribava empentat al Nacional, un punt per sobre dels andorrans, i que marxarà sense premi i ben xop després de la tempesta. Manu Nieto ha estat el protagonista de l’únic gol del partit, que ha tingut emoció a dojo i on ha tocat patir per aconseguir tres punts que col·loquen als de ‘Beto’ Company en tercera posició, a cinc del líder.

Ambient de gala el que s’ha viscut aquesta tarda a l’Estadi Nacional amb la tribuna plena de tricolors i la presència de més de 200 espectadors tarragonins a la zona visitant. L’efecte Piqué ha tingut la seva recompensa amb un aspecte inèdit aquest curs que no han desaprofitat els dos equips per arrencar amb una marxa més sobre el terreny de joc i l’Andorra dominant la possessió. La polèmica ja ha copat la primera acció perillosa del partit: als vuit minuts, xut llunyà de Molina que Rebollo ha hagut d’aturar en dos temps, amb la pilota botant dins la porteria del Nàstic i el col·legiat fent la vista grossa donant continuïtat el partit, deixant sense validesa el primer gol dels de ‘Beto’ Company.

Sergio Molina ha anotat un gol que l'àrbitre no ha validat a la primera part.
Sergio Molina ha anotat un gol que l'àrbitre no ha validat a la primera part. FCA
 

Els visitants no han dubtat en sortir al contracop aprofitant la defensa avançada de l’Andorra, que ha hagut de replegar a tota velocitat en un parell d’ocasions. El duel ha començat molt trencat, i Lauti ha tingut una altra opció d’estrenar el marcador amb un xut creuat que ha aturat el porter tarragoní a baix providencialment. Mentrestant, al contracop de la mateixa jugada, David Concha ha retallat dins l’àrea en una acció que podria haver estat penal d’Alende, tot i que el davanter visitant ha caigut massa tard per treure alguna cosa de profit.

Amb el pas dels minuts, el duel ha començat a refredar-se, tot i que els tricolors continuaven mostrant-se superiors i podien transitar amb facilitat gràcies a Álvaro Martín. El mitjapunta madrileny ha estat capaç de connectar la línia defensiva amb l’atac, interpretant molt bé els temps del partit. Abans del descans, una centrada des del costat esquerre no l’ha pogut rematar Almpanis en condicions, amb Lauti rematant massa forçat al segon pal. Després Clemente i el mateix Lauti també han provat sort amb dos remats per damunt del travesser, però en l’última jugada de la primera meitat ha estat el visitant Montalvo qui ha deixat la grada amb l’ai al cor després d’un bon xut des de la frontal.

Nico Ratti ha estat providencial en un parell d'ocasions per deixar la porteria a zero.
Nico Ratti ha estat providencial en un parell d'ocasions per deixar la porteria a zero.

El Nàstic ha continuat amb el seu pla de partit al segon temps, aprofitant les pèrdues de l’Andorra per castigar amb força al contracop. Això ho ha aprofitat Concha amb una rematada clara dins l’àrea que ha aturat Ratti en última instància, abans que Company optés per cames fresques donant entrada a l’ovacionat Josep Cerdà i Iván Rodríguez en les posicions d’Almpanis i Martí Vilà. També el Nàstic ha fet un triple canvi sobre l’hora de partit: han entrat Pol Domingo, l’ex de l’Inter Escaldes Roberto Torres i Jaume Jardí per reforçar una parcel·la ofensiva que anava agafant protagonisme.

Amb l’Andorra arribant menys vegades a porteria, els tarragonins s’han començat a créixer sota una pluja que anava ‘in crescendo’. El recentment incorporat Jaume Jardí ha posat una bona centrada al punt de penal que ha rematat Pablo Fernández, però l’estirada de Ratti ha evitat el primer gol de la tarda. Tot i així, els andorrans han continuat repercutint sobre la porteria de Rebollo i, finalment, en un mal rebuig del mateix Jardí, Manu Nieto s’ha trobat la pilota a la frontal per, sense pensar-ho, anotar al pal llarg i aixecar tota la grada del Nacional.

2.532 espectadors aquesta tarda a l'Estadi Nacional.
2.532 espectadors aquesta tarda a l'Estadi Nacional.

Un gol que posava les coses molt bé als tricolors per veure el play-off més a prop. Seguidament, Diego Alende -ja tocat en la jugada del gol- i Villahermosa han estat substituïts per Morgado i Álvaro Peña, en un moment on ja pesava tot. Ja entrats als últims deu minuts, amb el Nacional convertint-se cada cop més en una piscina -pedra inclosa-, ha tocat fer tasques de supervivència.

Álvaro Martín s’ha llençat al terra per rascar uns minuts amb el canvi de Luismi i l’Andorra ha finiquitat el partit. Fins i tot tenint l’oportunitat de marcar el segon mitjançant Lauti, que ha xutat desviat. S’han afegit cinc minuts més en els quals Cerdà també ha pogut sentenciar-ho, però el seu remat ha sortit per damunt del travesser. Tot i així, l’FC Andorra ha assegurat els tres punts i es col·loca en tercera posició, a cinc punts del líder, i cinc més per sobre la primera de les posicions fora del play-off.



COMPANY: “HEM DE GUANYAR I QUE LA COMPETICIÓ ENS POSI ON ENS HA DE POSAR”

En acabar el partit, el tècnic de l’FC Andorra, ‘Beto’ Company, s’ha mostrat cautelós en ser preguntat per les opcions d’ascens directe: “El que hem de fer és guanyar i que la resta de la competició ens posi on ens ha de posar. Arribem en un bon moment al millor moment de la temporada, i el que hem de fer és no deixar-nos emportar per cap història, sinó que mirar demà i no d’aquí a tres setmanes. Tenim un súper equip i això és mèrit de la direcció esportiva. Ens l’han plantat aquí i ells estan demostrant lo bons que són”, ha advertit el míster. També ha sortit a parlar el porter Nico Ratti, que ha rebut una samarreta commemorativa dels seus 200 partits amb l'FC Andorra en acabar el partit: “Sabem que és complicat pujar de forma directa, han de passar moltes coses. Però primer hem de certificar el play-off i somiar amb aquest objectiu. Toca anar partit a partit”, ha valorat el capità.



FITXA TÈCNICA

FC Andorra (1): Ratti; Clemente, Alende (Morgado, 77’), Bomba, Martí Vilà (Iván Rodríguez, 56’); Molina, Villahermosa (Álvaro Peña, 77’), Álvaro Martín (Luismi, 86’);  Almpanis (Cerdà, 56’), Lauti i Manu Nieto.

Nàstic de Tarragona (0): Rebollo; Migue Leal (Domingo, 61’), Gorka Pérez (Álex Jiménez, 79’), Òscar Sanz, Joan Oriol; Gorostidi, Montalvo, Pablo Fernández (Marc Fernández, 71’); Narro (Roberto Torres, 61’), Concha (Jardí, 61’) i Antoñín.

Gols: 1-0 Manu Nieto (72’).

Targetes: L’àrbitre Alonso de Ena Wolf (Col·legi aragonès). Ha mostrat grogues a Villahermosa (59’), Álvaro Martín (81’) per part de l’FC Andorra. També a Òscar Sanz (27’), Migue Leal (57’), Domingo (90+4’) per part del Nàstic de Tarragona.

Incidències: Partit disputat a l’Estadi Nacional d’Andorra la Vella davant 2.532 espectadors.

Comentaris (12)

Trending