El Mata Mua ‘andorrà’ ja torna a estar exposat a Madrid

(AMB VÍDEO) El quadre de Gauguin, que des de juny del 2020 i fins al passat dilluns ha estat guardat al Principat, ha presidit la signatura del nou conveni de cessió entre la baronessa Thyssen i el govern espanyol

Comentaris

Un instant de l'acte de signatura del contracte.
Un instant de l'acte de signatura del contracte.

El ministre de Cultura del govern espanyol, Miquel Iceta, i Carmen Cervera han signat aquest migdia el nou acord de cessió de les obres de la col·lecció privada de la baronessa perquè siguin exposades al Museu Thyssen-Bornemisza. Entre elles, el Mata Mua, que dilluns va ser traslladat cap a Madrid des del búnquer del xalet que la noble té a Andorra, on ha estat els darrers anys. El quadre de Gauguin ja torna a estar exposat a la pinacoteca madrilenya.

L’acord rubricat aquest matí engloba fins a 330 obres, valorades en 1.700 milions de dòlars. El conveni de lloguer serà per 15 anys. Cada curs, el govern espanyol pagarà 6,5 milions d’euros. En total, doncs, 97,5. Aquestes se sumen a les que ja estaven al museu, provinents del fons del baró Thyssen, que sempre havia tingut el desig d’ajuntar en un mateix espai totes dues col·leccions. “Al meu estimat Heini li dedico això; ell volia veure tot això unit”, ha afirmat Cervera.

El pacte posa fi a anys de litigi i de desacords entre totes dues parts. El punt àlgid va arribar el 2020, quan les converses van estar al límit del trencament. I això va provocar que la baronessa acabés traslladant el Mata Mua a Andorra, on ha estat fins al passat dilluns. A partir d’ara, ja es pot contemplar novament al Thyssen-Bornesmisza.

Expectació avant la firma del conveni.

“Estem celebrant un contracte però sobretot una vida d’acumular obres d’art per posar-les a disposició de la gent”, ha destacat, per la seva banda, el ministre Iceta. El polític català ha celebrat que “ara la cultura a Espanya és més gran i amb més projecció internacional”.

Justament, el quadre de Gauguin ha presidit l’acte de la signatura. A la sala hi havia altres deu obres del pintor francès. El Mata Mua, justament, serà l’excepció a un dels punts de l’acord: la possibilitat que al llarg d’aquests quinze anys la baronessa vengui fins a tres obres de la col·lecció.

Etiquetes

Comentaris (1)

Trending