Emma Riba amb ‘Foc i Lloc’ representarà Andorra per primera vegada a Fira Tàrrega

El Govern i els organitzadors de l’esdeveniment han renovat el conveni per a la presència, suport i difusió de les arts escèniques andorranes

Comentaris

Imatge de l'espectacle d'Emma Riba.
Imatge de l'espectacle d'Emma Riba.

Andorra serà present per segon any consecutiu a Fira Tàrrega i per primera vegada comptarà amb una proposta artística en el programa d’espectacles. Emma Riba amb l’obra ‘Foc i Lloc’ serà la representant andorrana després d’haver estat seleccionada per formar part dels 54 espectacles programats per la direcció artística del certamen, que entre l’11 i el 14 de setembre celebrarà la 45a edició. ‘Foc i lloc’ es podrà veure el dissabte 13 a les 16 hores i el diumenge 14 a les 11 hores. A més, el Principat també manté la presència institucional amb un estand.

Aquesta participació s’emmarca dins l’estratègia del ministeri de Cultura, Joventut i Esports per internacionalitzar i professionalitzar el sector. A més, constitueix una oportunitat única per difondre i promocionar internacionalment les arts escèniques del país i contribuir a crear nous públics i mercats per a les propostes artístiques andorranes.

En aquest sentit, i segons el conveni, el ministeri de Cultura, Joventut i Esports, entre d’altres compromisos, assumeix el pagament del caixet de 3.000 euros a la companyia seleccionada. A canvi, Fira Tàrrega assumeix els següents compromisos: les necessitats tècniques, de personal, promoció i difusió, així com també les dietes de la companyia durant els dies d’actuació i el seu allotjament. A més a més, s’ha negociat un descompte del 100% en la tarifa oficial de l’estand institucional i l’allotjament gratuït a la delegació institucional del ministeri.

L’any 2024, el Govern d’Andorra va arribar a un acord amb Fira Tàrrega per promoure l’intercanvi artístic i per a la presència al festival de propostes escèniques procedents d’Andorra. Així, fruit d’aquest acord, el ministeri de Cultura, Joventut i Esports, per primera vegada, va disposar d’un estand a la fira professional, un espai amb presència d’una quarantena d’institucions públiques, companyies, productores privades i espectacles andorrans.

Fira Tàrrega és una de les fires d’exhibició, promoció i comercialització de les arts escèniques, de carrer i de nous formats referents a nivell mundial. Treballa per la dinamització de la creació escènica i l’intercanvi artístic professional en clau nacional i internacional.

Etiquetes

Comentaris

Trending