Els dos andorrans localitzats a Veneçuela han de decidir encara si surten del país

Un cop reobert l’espai aeri tenen l’opció de tornar cap al Principat, però estan mirant si cal o no vist que la situació provocada arran de la intervenció nord-americana no ha degenerat en un ambient de violència

Dos andorrans estaven a Veneçuela quan va intervenir Estats Units.
Dos andorrans estaven a Veneçuela quan va intervenir Estats Units.

El ministeri d’Afers Exteriors segueix atent a la situació de dos nacionals que es trobaven a Veneçuela quan es va produir l’operació nord-americana que va permetre la captura del llavors president, Nicolás Maduro. Per ara, tots dos es troben bé i hi ha certa tranquil·litat vist que la situació, almenys de moment, es manté en calma. Ara, un cop reobert l’espai aeri, tots dos estan valorant si tornen al Principat o es queden. Si s’opta per la primera decisió, des del Govern es deixa clar que tindran el suport que els calgui, gràcies a la col·laboració amb el consolat espanyol al país.

En un primer moment, com ha explicat la ministra, Imma Tor, a Altaveu, es va localitzar un primer andorrà que es trobava a Veneçuela. Les indagacions posteriors van permetre localitzar-ne un segon. Tots dos, fins ara, sans i estalvis i sense que els hagi afectat de forma negativa la intervenció nord-americana. El pas dels dies i, sobretot, l’evolució de la situació sense que hagi degenerat en un ambient de més violència ha permès que no hagi calgut forçar la màquina per ajudar-los a sortir.

Ciutadans veneçolans celebrant la intervenció americana.

Relacionat

Exteriors treballa per repatriar en plena ‘operació americana’ un andorrà localitzat a Veneçuela

De fet, segons ha explicat Tor ara els afectats “estan mirant si tornen o no”. Serà, en tot cas, decisió seva i, sobretot, si la decisió és agafar un vol i mirar de sortir de Veneçuela, tot plegat és més fàcil ara un cop s’ha reobert l’espai aeri.

A banda, des del ministeri es deixa clar que, en cas de necessitat, es donarà el suport que faci falta a totes dues persones. Una ajuda, que indica Tor, es faria en col·laboració amb el consolat espanyol a Caracas.

Comentaris (1)

Trending