“Encara que part de l’equip de Hope Palestina resideix a Andorra, la resposta de la societat andorrana ha estat limitada. Això ens ha motivat a fer un pas endavant i trencar el silenci. Confiem que el Govern reconegui oficialment l’Estat de Palestina com a acte de compromís ètic amb la dignitat dels pobles i els drets humans”, manifesten.
Des d’Andorra amb Palestina expliquen que la plataforma forma part d’una “xarxa internacional de voluntariat ciutadà i espontani per connectar famílies palestines amb persones solidàries de tot el món”. La matriu internacional és Hope Palestina i va néixer fa tan sols tres setmanes “davant la urgència per actuar davant la catàstrofe humanitària”. L’equip de Hope Palestina el formen, per ara, una quinzena de voluntaris de diferents països: Andorra, Espanya, Bèlgica, Argentina, Mèxic, Xile o els Estats Units.
Asseguren des d’Andorra amb Palestina que compten “amb un contacte a Palestina, voluntari de l’equip, que proporciona dades verificades cada dia pel ministeri de Salut de Gaza, la qual cosa garanteix la transparència i la veracitat de les accions”. Què fan, però, exactament els voluntaris de Hope Palestina i Andorra amb Palestina? A través d’una conversa amb una representant de la plataforma que es manté sota l’anonimat, comparteixen que la funció principal que desenvolupen és la de “ser un pont directe entre les famílies palestines i les persones que desitgen ajudar, sense actuar com a intermediaris”. Subratllen que “no gestionem els diners”. “Les donacions es realitzen de forma directa entre els donants i la família, un cop verificada la situació”, afegeixen: “Amb aquests diners, les famílies palestines intenten sobreviure a una situació infernal”.
En aquest moment, Andorra amb Palestina ja ha aconseguit que dinou famílies rebin ajuda “directa” i “trenta famílies més resten a l’espera de ser validades”. Les donacions es poden fer a través dels enllaços que la plataforma comparteix a les publicacions i a les històries temporals del seu perfil d’Instagram. Aquestes donacions es consideren “un apadrinament simbòlic” perquè “els palestins no poden sortir de Palestina” (també volen forçar Israel a obrir fronteres i, a la llarga, la intenció expressada és la d’acollir refugiats, com s’ha fet, a Andorra, amb ciutadans ucraïnesos). Pròximament, disposaran d’una pàgina web per facilitar l’oferiment d’ajuda i també convocaran una roda de premsa.







Comentaris (39)