67 famílies ateses a la botiga solidària de Creu Roja

L’entitat ha recollit enguany més de 13 tones d’aliments gràcies a la col·laboració dels supermercats del Principat o d’entitats com ara la Fundació Privada Família Cierco, entre altres

Comentaris

La botiga solidària de Creu Roja.
La botiga solidària de Creu Roja. M.F. / ANA

La botiga solidària de la Creu Roja Andorrana continua sent un servei essencial per a moltes persones del país. Actualment, ofereix ajuda a 67 famílies, 122 persones, i funciona gràcies a la predisposició i treball de 22 voluntaris de l'entitat. A mitjan any, la botiga atenia un total de 73 nuclis familiars. Tot i que la dada actual és lleugerament més baixa, la presidenta de la Creu Roja, Vicky Marrugat, explica que, malauradament, l’establiment continua sent un servei molt important i que el nombre de persones que sol·liciten ajuda no presenta una tendència decreixent.

Ens trobem amb una societat que necessita aquesta ajuda i aquest acompanyament. De vegades hi ha baixes perquè hi ha persones que marxen del país o altres que finalment troben feina i tenen la sort de poder anar a un supermercat per comprar menjar”, manifesta, en declaracions recollides per ANA, la màxima responsable de l’ONG. Precisament, la voluntat de la Creu Roja és que aquests usuaris no hagin d'acudir a la botiga solidària, tot i que en molts casos és l'única solució que troben. Amb tot, Marrugat expressa que el nombre d’atesos acostuma a mantenir-se estable, tot i que ara “no és el cas”, ja que sempre hi ha diferents famílies a les quals s'ajuda.

Paral·lelament, indica que al llarg d'aquest any s'ha recollit més de 13 tones d'aliments gràcies a la col·laboració dels supermercats del país i també d'entitats com la Fundació Privada Família Cierco o la Fundació Creand. “Aquesta sinergia és molt positiva. Gràcies a això, moltes famílies poden gaudir i beneficiar-se. El país sencer és sensible a la necessitat de certes persones i tothom intenta ajudar a la seva manera, amb aliments, aportacions econòmiques o ajudes voluntàries”, afegeix.

Un dels reptes als quals s'està fent front des de la botiga és en poder oferir més aliments frescos. “Sí que hi ha certa dificultat quan parlem d’aquesta matèria primera”, reconeix, ja que hi ha certes dificultats en certs processos. En tot cas, es deixa clar que la voluntat és cada vegada es puguin incorporar més i complementin els aliments secs que ja s'ofereixen.

Comentaris (1)

Trending