El retorn de l’Ermità de Meritxell

L’actriu, directora i professora de teatre Mercè Canals està preparant una lectura dramatitzada de l’obra per aquest dissabte a Meritxell, a petició del mossèn Ramon de Canillo, i com a preludi de la posada en escena de la peça que es farà l’any vinent, coincidint amb el 50è aniversari del Santuari

L’obra ‘l’Ermità Meritxell’, escrita als anys seixanta pel monjo de Montserrat, Dom Ambós da Carat, tornarà a Andorra d’una manera carregada de significat. La iniciativa neix de la voluntat d’en mossèn Ramon de Canillo, qui, en el context de la celebració del mil·lenari de Montserrat i el cinquantè aniversari del Santuari de Meritxell, va decidir tornar a portar aquesta peça al Principat. L’objectiu era que es pogués representar ja aquest any, però no hi havia ni temps ni pressupost per poder-ho fer amb tan poc marge, i per tant s’ha decidit fer enguany una lectura teatralitzada acompanyada de música en directe, i de cara a l’any vinent representar l’obra. Tot de la mà de la directora, actriu i professora de teatre, Mercè Canals.

El retorn d’aquesta obra, que explora la vida, la fe i les relacions familiars a través de la figura de l’ermità, és possible gràcies a la insistència del mossèn Ramon de Canillo, qui, va considerar que amb la celebració del mil·lenari de Montserrat que se celebra enguany i el cinquantè aniversari del Santuari de Meritxell de l’any vinent, era un bon moment per recuperar-la. En un inici es volia fer aquest mateix any, però “no hi havia ni temps material ni pressupost per dur-ho a terme”, explica Canals tot afegint que estan amb tractes amb el Govern i el comú de Canillo perquè els puguin ajudar econòmicament. Per això, van decidir organitzar una lectura dramatitzada acompanyada de música en directe de l’època que es durà a terme aquest dissabte al Santuari de Meritxell i, “l’any vinent, portar-la a l’escenari!”.

Amb la celebració del mil·lenari de Montserrat que se celebra enguany i el cinquantè aniversari del Santuari de Meritxell de l’any vinent, era un bon moment per recuperar-la

Així doncs, aquest dissabte com a preludi es farà la lectura de la peça, al mateix Santuari de Meritxell, a les 20 hores, espai on es vol retre homenatge a la seva història i als orígens d’aquest text que forma part del patrimoni cultural i espiritual d’Andorra. La lectura estarà acompanyada de música en directe de l’època, oferint al públic una experiència única que fusionarà paraula i melodia en un entorn tan emblemàtic com és el Santuari.

L’obra, que està ambientada a finals del segle XIX, relata la història d’una família que es veu trastocada quan l’hereu decideix abandonar-ho tot i marxar a fer d’ermità a Meritxell. Aquesta decisió, tant radical com inesperada, genera un gran conflicte familiar, ja que l’hereu estava promès amb una jove i se l’esperava per continuar amb la tradició familiar. És “un bon drama”, diu Canals. 

Assaig de la lectura dramatitzada de l’Ermità Meritxell.
Assaig de la lectura dramatitzada de l’Ermità Meritxell. Mercè Canals

Al llarg d’aquesta setmana dotze actors i actrius d’escena - Joan Lluis Armengol, Anna Mangot, Jordi Gómez, Júlia Giménez, Olga Armengol, Joan Carles Vidal, Teo Armengol, Ian Cuberes, Carla Puig, Àlex Spitzer, Judith Puig i Daniel Sánchez- han estat llegint i rellegint el text, una tasca que no ha estat del tot senzilla, ja que “és un llenguatge antic i ha costat una mica”, i és que Canals s’ha mantingut fidel al text original, sense modificar-ne cap paraula, perquè considera que està molt ben feta i que s’ha de conservar en la seva forma oficial. Això sí, quan la posin en escena, “hi posarem alguns elements i coses. Ja tenim alguna idea”, diu. 

Etiquetes

Comentaris (2)

Trending