La policia ha viscut la seva jornada patronal pendent d’una reorganització interna que s’acosta producte dels nous nomenaments. La designació formal que ha transcendit aquest divendres i que es va haver de retardar per una controvèrsia en el reglament de carrera professional ha pres efectes a primers de juny. I ha estat un destacament dels nous inspectors i sergents majors de la policia els qui han presidit, amb el permís del cap de Govern, Xavier Espot; la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné; i el director del cos, Bruno Lasne, l’acte institucional de respecte a la bandera i la resta de símbols nacionals.
La festivitat de la patrona s’ha viscut, com sol ser habitual, en tres fases. La del mig enguany ha hagut de canviar d’escenari. Les obres de la plaça del Poble n’han tingut la culpa. La primera part ha estat la missa a Sant Esteve d’Andorra la Vella. La segona, la desfilada dels representants de les diverses unitats del cos amb presentació dels honors deguts als símbols de l’Estat. La plaça Guillemó, o de les Arcades segons qui sia que vulgui, ha estat l’epicentre d’aquesta mostra dels recursos humans -i materials- del cos. Tot molt formal, com toca. I amb més uniformes i galons que mai.
Que prou que ho ha dit el director policial quan, ja damunt l’escenari de l’auditori principal del Centre de Congressos, ha hagut d’entomar el seu discurs. Llarguíssim, per cert. Ni sumant el parlament de la ministra i el del cap de Govern no ho han fet durar tant. Lasne ha iniciat la seva al·locució amb un “guau”, per fer notar la molta gent que hi havia a la sala. I la varietat d’uniformes. De fet, només l’apartat d’agraïments i de cita dels cossos estrangers presents a la sala ha durat diversos minuts.
La designació de nous responsables suposarà “una reorganització en l’organigrama de la policia” i Lasne pretén que “en cada secció o en cada grup hi hagi dos comandaments”
I llavors, o entre discurs i discurs, vaja, els reconeixements habituals, que si deu, que si vint, que si trenta anys, que si una col·lecció de medalles per als cossos estrangers, que potser serveis extraordinaris que s’han vist compensats amb distintius… de bronze, d’argent… potser daurats o amb creu blava. De tot una mica hi ha hagut. Sense, potser, l’emotivitat o la cridòria positiva d’altres ocasions. Un record per als funcionaris que han decidit jubilar-se anticipadament o una mica més d’emotivitat en fer esment del difunt Xavier Calderé, un funcionari ja retirat.
I després dels discursos, Lasne que ha deixat clar que l’arribada de nous inspectors i sergents majors -i, ep, ha recordat que caldrà ara convocar places de sergent- comportarà “una reorganització en l’organigrama de la policia”, un petit “canvi d’estructura”. Sobretot, ha indicat, els nous comandaments serviran per reforçar alguna unitat que no tenia responsable i, especialment, ha remarcat el director de la policia, a partir d’ara es pretén que “en cada secció o en cada grup hi hagi dos comandaments”.
Hi haurà modificacions de grup o noves seccions per poder respondre a les noves especialitats delictives? Doncs això serà que no, ha aclarit rotundament Lasne. Amb el personal que hi ha, s’arriba fins on s’arriba i no es poden dedicar, per exemple, grups específics a estafes telemàtiques perquè seria desvestir dos sants -patrimoni i delictes tecnològics- per vestir-ne un de nou. Per tant, millor col·laboració entre els professionals, si es pot, d’acord. Però voler estirar més el braç que la màniga serà que no. Per molt que la patrona hagi portat un reguitzell de nomenaments (condecoracions a banda).
Reconeixement a deu anys de servei.
Reconeixement a trenta anys de servei.
Reconeixement a vint anys de servei.
Reconeixement a vint anys de servei.
Reconeixement amb creu blava per 35 anys de servei.
Comandaments de cossos estrangers distingits.
Condecorats al mèrit policial.
Comandaments de cossos estrangers distingits.
Comandaments de cossos estrangers distingits.
Comandaments de cossos estrangers distingits.
Comandaments de cossos estrangers distingits.
Condecorats al mèrit policial.
Condecorats al mèrit policial.
Reconeixement al personal jubilat: Alba Moles.
Comandaments de cossos estrangers distingits.
IMG 0341
Un moment de la desfilada.
Condecorats al mèrit policial.
Reconeixement al personal jubilat: Sergi Alís.
Comandaments dels mossos amb l'exmàxim responsable Ferran López entre ells.
Funcionaris de policia en un moment de distensió abans de la desfilada.
Funcionàries de policia en un moment de distensió abans de la desfilada.
Foto de famílies de representants femenines de diversos grups de la policia.
Els nous comandaments en formació.
El dron policial sobrevolant la plaça de les Arcades.
Desfilada de TEDAX i policies de muntanya.
Representació dels agents motoristes.
Un moment de la desfilada.
Un moment de la desfilada.
Una representació del grup caní.
Agents del GIPA custodiant la bandera.
Agents del GIPA custodiant la bandera.
Inici del passament de la revista.
Passant revista.
Hissant la bandera.
Hissant la bandera.
Hissant la bandera.
Foto de família.
Hissant la bandera.
Hissant la bandera.
Comentaris (10)