Casal ha fet una gran defensa de l’actuació del Govern i del comú d’Encamp davant el tall de la principal via d’accés cap a França. “Des del primer moment el Govern es va mobilitzar i el comú també, amb diverses ajudes econòmiques xifrades en quantitats importants. Podríem parlar de milions”, ha manifestat, afegint que l’executiu “ha estat al peu del canó”, posant-se al costat del teixit productiu “per aguantar la productivitat comercial i turística, empresarial i dels assalariats”, i també “al peu del canó in situ”, amb visites del ministre Raul Ferré a la zona i insistint a les autoritats franceses per saber la situació de seguretat i les previsions de reobertura.
Així, ha assegurat que si bé el Govern “sempre ha entès el neguit dels comerciants”, tenint en compte l’anunci de divendres de reobertura de la RN-20 a partir de dilluns que ve, “ens hem de posicionar en una situació de positivisme”. “Obrirem dos mesos abans del previst, encara en temporada d’hivern, fins i tot abans de Setmana Santa que encara és un punt important de temporada alta”, ha indicat, afegint que fins i tot després d’aquest període festiu el comerç del Pas també es reactiva gràcies a l’arribada del bon temps. En aquest sentit, també Andorra Turisme “ja treballa en campanyes per comunicar la reobertura a Occitània”.
Davant del canvi de situació, doncs, i “tal com ja indicava el decret”, les mesures previstes decauen un cop s’obre la carretera. Unes mesures que en tot cas ha afirmat que han estat “importants i útils”, tal com mostren les xifres. Així, aquest diumenge serà el darrer en què es podran obtenir, per exemple, els xecs carburant, que fins aquest dimarts se n’havien distribuït 3.981 amb una despesa que ronda el 120.000 euros. “Amb dues setmanes de funcionament la subvenció ha estat d’uns 60.000 euros per setmana només per aquest concepte. Això demostra l’esforç i la voluntat del Govern per seguir mantenint el teixit productiu”.
Igualment ha tornat a insistir que els xecs ha permès moderar la davallada d’entrada de vehicles, alhora que s’han incrementat de manera notable els viatgers dels autobusos que connecten l’Ospitalet amb Andorra, passant d’uns 5 diaris a 200 i amb pics de fins i tot 300.
Pel que fa a les reduccions de cotitzacions, Casal ha recordat que encara no s’havia activat el mecanisme per poder-ho demanar, però que es podrà fer pel mes de febrer. Finalment, també estaran disponibles els crèdits tous, ja previstos per activar-los un cop reobrís la carretera i que han de permetre incentivar la liquiditat de les empreses.







Comentaris