Del massatgista cantaire a la ‘relliscada’ de la companya (de vida i de consulta)

El judici al terapeuta francès establert a Escaldes acusat d’haver violat dues pacients i abusat d’una tercera avança entre el testimoni d’altres clients que n’elogien totes les virtuts, les versions de les víctimes i encarant-ho tot cap a la jornada pericial, que es presenta clau

Comentaris

El judici al terapeuta -que assegura tenir un do- francès establert a Escaldes acusat d’haver violat presumptament dues pacients i d’haver abusat d’una tercera avança entre les versions de les víctimes, que van declarar a porta tancada, alguns, pocs, testimonis d’aquestes víctimes i, sobretot, molts testimonis d’altres pacients, altres clients i fins i tot ja amics del massatgista, que alguns dels declarants han recordat que executava teràpies alternatives, com el magnetisme i, per tant, calia ser conscient de què hi havia. És clar que excepte les denunciants, per a tota la resta de pacients, l’acusat era un gran curador. I, fins i tot, un gran cantaire.

Però qui a parer d’alguna de les acusacions particulars o representacions lletrades de les víctimes, qui més ha ‘cantat’, així, entre cometes, durant la sessió judicial d’aquest dimecres hauria estat la companya -de vida i de despatx, de consulta- de l’acusat. Quan arribin els informes finals, situació que es preveu que sigui divendres, un dels punts en què furgaran els defensors de les víctimes, els advocats de les noies que van denunciar haver estat agredides sexualment, serà la relliscada de la dona del massatgista.

Els diferents advocats entrant a la vista d'aquest matí.

Relacionat

El massatgista jutjat per dues violacions nega els fets i evita explicar per què falten missatges

I especialment ho podrà fer la representació d’una d’elles. Rebobinant lleugerament, les versions de les dones, de les suposades agredides, que s’han reproduït o s’han dut a terme a porta tancada, haurien mantingut allò que han anat sostenint durant la investigació dels fets. Les seves sensacions, les seves reaccions, les seves percepcions. No sempre és fàcil, reconeixen les fonts, que hi hagi un element de prova concloent. I en algun cas, tot plegat acaba sent la paraula de l’un contra la paraula de l’altra. Per això una ‘relliscada’ d’alguna de les parts pot ser definitiva.

Com, aparentment, molt decisives poden ser les aportacions que facin durant la jornada judicial d’aquest dijous els perits convocats a la vista. De diferent procedència i naturalesa. De la seva capacitat de convèncer, de les seves explicacions i raonaments, pot dependre en gran part la sort del massatgista cantaire. Cantaire ben entès. Perquè entre aquells pacients que n’han defensat totes les bondats professionals, també s’ha ressaltat la seva proximitat. I la seva sociabilitat mostrada, entre altres coses, en el fet que era membre, el processat, l’empresonat, de la coral del comú d’Escaldes, on la seva detenció i empresonament va posar-se molt malament.

El massatgista processat va ser detingut el març del 2024.

Relacionat

El massatgista acusat de dues violacions i una agressió sexual cita setanta clients per defensar-se

En fi, que els pacients, a desenes, parlen meravelles de les tècniques del massatgista. I del seu compromís amb la coral i amb els pacients. Però la seva parella, la seva companya de consulta i de vida, hauria comès una relliscada, segons les acusacions, que almenys en un cas, pot donar força al testimoni d’una de les víctimes. Sempre hauria mantingut que va ser a la tercera visita quan es va cometre la presumpta violació. L’acusat sempre havia negat que hagués estat ell qui hagués atès aquella dona la tercera vegada. El cop que s’haurien produït els fets delictius. I contra el que sempre havia mantingut l’acusat, la seva companya ha dit just el contrari. Que sí, que la tercera consulta l’havia fet ell.

I en aquesta ‘relliscada’ s’agafarà l’acusació particular. I caldrà veure fins on anirà el rèdit que se li pot donar a aquesta explicació. A aquesta ‘contradicció’ entre el que sempre havia mantingut suposat agressor i el que deia suposada víctima. L’exposició de la testimoni privilegiada, per dir-ho així, dona força a la veu de l’agredida. Els pèrits poden acabar de decantar la balança. O potser no. En joc setze anys de presó o l’absolució. Les peticions dels uns i dels altres. Poca broma.

Comentaris (2)

Trending