Els turistes creixen un 5,8% al juliol i compensen la caiguda d’excursionistes

(AMB DOCUMENTS) Andorra va rebre més de 924.000 visitants en un mes marcat per l’augment de l’entrada de vehicles espanyols i el descens dels francesos

Comentaris

Turistes passetjant per l'avinguda Meritxell.
Turistes passetjant per l'avinguda Meritxell.

El Principat va rebre un total de 924.738 visitants durant el mes de juliol del 2025, segons les dades publicades aquest dijous pel departament d’Estadística. La xifra suposa una caiguda global del 3,2% respecte al mateix mes de l’any passat, però amaga una evolució favorable pel que fa a les pernoctacions: mentre els turistes van créixer un 5,8% fins a arribar als 382.539, els excursionistes van retrocedir un 8,7%, situant-se en 542.199.

En termes acumulats dels darrers dotze mesos, la tendència es manté: el total de visitants cau un 1,5%, tot i que els turistes continuen a l’alça (+5,3%) i els excursionistes registren un descens més acusat (-6,5%). Pel que fa a l’origen, destaquen les pujades dels visitants espanyols (+5%), mentre que els francesos (-4,1%) i altres nacionalitats (-23,7%) reculen.

El motiu principal de l’arribada al Principat continua sent les compres, que concentren el 59,5% dels desplaçaments, especialment entre els excursionistes (83,4%) però també entre els turistes (36,8%).

FLUX DE VEHICLES A L’ALÇA

Les dades de mobilitat a les fronteres confirmen aquesta dinàmica. Al juliol, 393.774 vehicles van entrar al país, un 1,9% més que el mateix mes del 2024. La frontera hispanoandorrana va registrar un augment del 4,6%, mentre que la francoandorrana va caure un 3%.

Per tipologia, els turismes pràcticament es van mantenir estables (+0,5%), mentre que els vehicles pesants van viure un repunt extraordinari (+43,3%), sobretot a la frontera amb França (+271,6%), a causa del canvi metodològic en el càlcul d’aquests vehicles a partir de maig del 2025.

Malgrat el bon resultat del juliol, però, en el còmput de gener a juliol el volum de vehicles es redueix un 1,5% respecte al mateix període del 2024. En canvi, la dada anualitzada dels últims dotze mesos mostra un lleuger creixement del 0,8%, amb un augment del 3,9% per la frontera espanyola i un retrocés del 5,3% per la francesa.

Comentaris (4)

Trending