Així ho ha desgranat el president de la patronal, Jordi París, per a qui, amb xifres a la mà, “juliol no comença malament”. Ara mateix, la previsió se situa en una ocupació via reserves del 46,5%. Per tant, es confia que segons avanci el mes la dada vagi creixent i s’acabi amb ocupacions similars a les d’altres estius. Així, recorda que l’any passat es va tancar al 64,5% en un període complicat per la coincidència d’Eurocopa i Jocs Olímpics. Llavors, “el vam donar per bo i ningú es va mostrar insatisfet”.
Per a aquest mes, hi ha elements que estan jugant a favor del sector hoteler. “El Cirque és bo perquè es dinamitzi l’ocupació. També hi ha l’Epic o el festival de Jazz”, comenta París, que entén que tots aquests esdeveniments són positius. “Ajuden i contribueixen a agafar més clients”, apunta.
Així, es confia que “juliol es tancarà amb una xifra similar”. I, ara, cal també avançar amb l’agost. Per a aquest mes, de moment, “s’està una mica més enrere que altres anys”. Així, es té clar que “hi ha camí a recórrer i feina a fer”. En tots dos mesos, però, es té clar que hi haurà un punt clau. “La darrera hora és el gran amic i aliat en aquest país”, afirma el màxim responsable de la Unió Hotelera.
De fet, ara mateix, la gran preocupació del sector no és tant el nombre de turistes que vindrà sinó el personal disponible per atendre’ls. En aquest sentit, París insisteix que l’actual normativa de quotes és una dificultat important. “No tindrem treballadors suficients per atendre una demanda com la que pot venir aquest estiu”, avisa. I poca solució es veu: “l’estiu es passarà així i el que hem de fer és treballar perquè el reglament de l’hivern pugui recollir alguna de les coses que estem proposant”.
Des de la UH s’alerta que “hi ha una descompensació entre l’estratègia turística i les persones que han d’atendre els visitants”. I remarca, un cop més, la necessitat de “tenir un diàleg obert i constructiu per poder trobar solucions”.
Comentaris (1)