Els treballs previstos consisteixen principalment en l’excavació i estabilització dels talussos situats per damunt de la carretera, que permetran ampliar la plataforma del vial. Un cop finalitzades aquestes actuacions, es formarà la nova secció de la carretera, incloent-hi cunetes, contra-cunetes, canalitzacions dels serveis amb les corresponents arquetes, i es reposarà la senyalització vertical i horitzontal necessària.
El projecte es divideix en dos trams d’actuació separats per un tram intermedi d’uns 55 metres lineals on no es preveu cap intervenció. El tram inferior té una longitud aproximada de 240 metres lineals, des de l’entrada a la Urbanització de l’Espalmera fins a uns metres abans de la corba més tancada. El tram superior, d’uns 105 metres, abasta la corba fins al punt quilomètric 6+660, on finalitzen les actuacions.
El nou traçat mantindrà dos carrils de circulació de com a mínim 3,5 metres d’amplada cadascun, i inclourà un sobreample lateral amb voral i secció de contracuneta d’un metre als peus dels talussos excavats. Aquesta configuració facilitarà la recollida d’aigües pluvials i millorarà la seguretat viària.
Un element destacat és la millora del revolt situat al PK 6+500, considerat un dels punts negres del país, que disposarà d’un radi de curvatura de 12,75 metres per a l’eix i 10,25 metres per a la trajectòria interior dels vehicles pesants, facilitant el gir especialment dels autobusos que accedeixen a pistes, i evitant maniobres perilloses. Les actuacions mantindran el pendent actual de la carretera, amb un pendent estimat del 3,5% en la zona del revolt, i el peralt alternarà de costat segons el perfil longitudinal del projecte. El termini d’execució dels treballs és preveu en set mesos.
Amb aquesta actuació, el Govern d’Andorra aposta per garantir una millor seguretat viària en un tram estratègic, especialment per als vehicles pesants i el trànsit turístic, a més de protegir la carretera.







Comentaris (4)