La policia els recomana no agafar el cotxe i s’acaben estimbant ben ‘molls’ amb un Jaguar

L’accident ha passat aquesta matinada a la sortida d’Escaldes en direcció a Encamp, a l’avinguda Pont de la Tosca, i ha estat detingut el conductor del vehicle, un resident francès de 18 anys que ha donat positiu al drogotest i 2,16 d’alcohol

Una vista de l'avinguda del Pont de la Tosca amb els piquets rebregats en primer terme.
Una vista de l'avinguda del Pont de la Tosca amb els piquets rebregats en primer terme. Toni Solanelles

Anaven tan tous, que fins i tot van cridar, a peu, l’atenció d’una patrulla de policia. I els va recomanar que, si els plaïa, que no agafessin el cotxe. Van assegurar que no. Que esperarien el bus. I aparentment va semblar que així ho feien. Clar que eren prop de les 4 de la matinada. Poc després els agents veurien un Jaguar circulant a gran velocitat i fent maniobres estranyes. El vehicle no ha trigat en perdre el control i estampar-se primer contra les proteccions d’unes obres i, després, contra tres pilones que, a priori, protegeixen els vianants que eventualment circulin per la voravia de l’avinguda Pont de la Tosca.

I és que l’accident final, que ha valgut la detenció del conductor del Jaguar, un jove resident francès de 18 anys, ha estat just a la sortida d’Escaldes. Aquesta matinada passada. Però la història de tot plegat ha començat una estona abans, mitja hora llarga, més al centre de la parròquia. A tocar de Vivand, en les immediacions del carrer Sant Antoni. Allí ha estat quan pels volts de 2/4 de 4 del matí, uns policies s’han interessat per l’estat d’un jove que deambulava. Presentava clars símptomes d’embriaguesa. Borratxo de nivell.

A quarts de quatre de la matinada, una patrulla ha advertit la presència, al centre d’Escaldes, a prop de Carlemany, d’un jove embriac i desorientat, ha acabat sent un dels ocupants del cotxe posteriorment sinistrat

Mentre els agents controlaven aquest individu i miraven d’aclarir on s’allotjava -en aquest cas es tractava d’un turista francès, de 19 anys- ha aparegut qui acabaria al volant del Jaguar. Aquest altre noi ha assegurat que anaven els dos junts i que no es preocupessin per a res. Que ell es feia càrrec del seu amic. Els agents haurien suposadament advertit els joves que no fessin la temeritat de posar-se a conduir. La resposta del segon noi en entrar en escena, el resident, hauria estat que mai de la vida. Que esperarien el bus, perquè ell mateix també havia begut. Això sí, només una mica.

Al cap de poca estona, les fonts consultades no han pogut aclarir si la mateixa patrulla o una altra, han començat a advertir els estranys d’un Jaguar. I poc després el ‘castanyot’ en els revolts de sortida d’Escaldes per l’avinguda del Pont de la Tosca. Primer contra la protecció d’unes obres i, després i de rebot, contra les pilones metàl·liques que han quedat ben rebregades. Encara bo que a quarts de 5 de la matinada no passava cap altre vehicle, perquè el Jaguar ha creuat la carretera d’un cantó a l’altre en el rebot com a conseqüència del xoc.

En acudir al lloc del sinistre, els agents han acabat lligant caps. Els joves ‘molls’ que esperarien el bus eren els ocupants del Jaguar encastat enmig de la via. El conductor, aquell que havia begut però només una mica i que té poc més de 18 anys, ha donat un índex de 2,16 grams d’alcohol per litre de sang. Gens malament. I per acabar-ho d’adobar també ha donat positiu al test de drogues, amb alguna mínima quantitat d’estupefaent pel vehicle. Un festival.

Comentaris (1)

Trending