L’internauta ha avisat de la situació mitjançant un post al grup ‘Busco pis a Andorra’ de la xarxa social. Explica que “fa uns dies vam trobar un anunci per llogar un pis a la web Fotocasa”. Es tractava d’un immoble de tres habitacions a Soldeu pel qual sol·licitaven 800 euros al mes. “La dona ens demanava 1.200 euros de reserva i, després, 1200 més un cop signat el contracte”, continua relatant.
Això sí, els advertia que “la casa estava ocupada fins al 25 de novembre” i afirmava que “per seguretat dels inquilins no podíem veure-la fins al 26”. Malgrat això, “ens demanava que féssim el dipòsit de la reserva abans d’aquella data, sense poder veure el pis”.

Aquestes explicacions ja els van fer sospitar. Per tant, no van accedir a fer cap pagament, però sí que li van pregar que els enviés certa documentació, com ara la factura d’electricitat del pis. I aquí és on van acabar de confirmar les sospites. Van rebre un document “clarament editat” i que, suposadament, era d’Iberdrola. “Em vaig encarregar personalment de trucar a la dita companyia i em van dir que fora d’Espanya no operaven”, continua explicant. La confirmació que se’ls va intentar enganyar la van tenir quan “vam anar al suposat apartament i no hem vist que existeixi”.

A més, alerta que tenen amics propers als quals la mateixa dona “els ha escrit i els ha dit que a partir del 15 de desembre el té disponible”. De fet, també apunta que “xerrant amb una altra persona a ells sí que els havien estafat amb el mateix contracte però diferent identitat”.
Explicant tot això, l’usuari apunta que “la nostra intenció no és pas espantar ningú sinó alertar sobre aquestes estafes”. De fet, lamenten que “fa temps que existeixen a Andorra”. En les respostes que dona als altres internautes que comenten, el noi afirma que té previst presentar una denúncia pels fets davant la policia.
Comentaris