Mobilització per evitar que es permeti la investigació amb animals a Andorra

Animalistes inicien una campanya a la xarxa per fer palès el malestar pel fet que l’arribada de Grifols a Ordino pugui afavorir processos científics amb bestioletes

Imatge de la campanya.
Imatge de la campanya. ARXIU

La possibilitat que la recerca que pugui fer Grifols al Principat, si finalment si hi instal·la com està anunciat, sigui amb l’ús d’animals ha portat a que un grup d’animalistes hagi engegat a través de les xarxes socials el que de moment és una tímida campanya de rebuig a la investigació amb bèsties al país. Es demana que no es canviï la legislació en matèria de tinença animal per facilitar aquestes tasques científiques.

El cert és que més que canviar res per facilitar la investigació amb animals, el que es pretén és limitar-ho a certes activitats. Certament, Grifols podria arribar a fer provatures amb animals. També altres laboratoris de la mateixa naturalesa. “Volem una Andorra cap al canvi, el progrés, l’evolució. No coses com el maltractament animal o l’experimentació amb aquests. Volem lleis i un Govern que s’articulin al voltant del respecte de la població i del medi”, resa l’exposició de motius de la campanya en un dels mols portals electrònics que recullen signatures virtuals.

En aquest sentit, els promotors de l’acció, de moment amb poca repercussió, reclamen no copiar la legislació europea. “Som una Andorra que fins ara era diferent. Deixarem que això canviï”, es demanen els impulsors de l’acció.

Comentaris (7)

Trending