Segons que ha explicat el titular de Salut, Joan Martínez Benazet, hi ha alguns casos que quedaran fora del pagament de la prova. Així serà en el cas que hi hagi una prescripció mèdica; sempre que ho dictamini l’Oficina Covid per fer algun tipus de seguiment; o quan la prova formi part dels cribratges sectorials que periòdicament indiqui el ministeri de Salut. Martínez Benazet ha dit, per exemple, que és clar que es continuaran fent cribratges en el món de l’educació. A les escoles.
El titular de Salut ha assegurat que la tarifa que s’ha acordat és “molt ajustada” al cost del material i a la feina que s’hagi de desenvolupar. El ministre ha explicat que la darrera adquisició de tests d’antígens que s’ha publicat aquest dimecres al BOPA no és excepcional sinó que s’emmarca en la necessitat d’“d’anar-nos proveint de recursos” i com que tot i el retorn hi ha una certa treva en la pandèmia, ja no cal optar per compres per la via d’urgència sinó que es pot emprar la via ordinària i els concursos públics.
De moment, el Govern no preveu subministrar tests d’antígens per a l’autoanàlisi. “No veiem que sigui necessari” encara que aquesta decisió actual “sempre estarà depenent del que digui la pandèmia”. I en el cas que mai es vegi la necessitat d’haver d’activar aquesta eina el preu “òbviament seria menor” perquè no hi ha el cost associat de la realització del test i l’emissió de pertinent certificat.
Comentaris (2)