L’Agència Europea de Medicaments veu relació entre la vacuna d’AstraZeneca i casos de trombes

Tot i la vinculació que hi veuen, l’EMA no sap encara per què es causa l’esmentada reacció

Marco Cavaleri en una imatge d'arxiu.
Marco Cavaleri en una imatge d'arxiu. ARXIU

El responsable de l’estratègia de vacunes de l’Agència Europea de Medicaments (EMA), Marc Cavaleri, ha afirmat avui que hi ha un vincle “clar” entre la vacunació amb AstraZeneca i casos molt rars de trombes. “Al meu entendre ara podem dir que està clar que hi ha una associació (dels trombes) amb la vacuna. No obstant això, encara no sabem què causa aquesta reacció”, assegura Cavaleri en una entrevista publicada avui pel diari italià ‘Il Messaggero’ .

“Ara és cada vegada més difícil dir que no hi ha una relació de causa i efecte entre la vacunació amb AstraZeneca i casos molt rars de coàguls sanguinis inusuals associats amb recomptes baixos de plaquetes”, afegeix. Cavaleri explica que en les pròximes hores l'agència dirà que “la connexió hi és”, però encara cal entendre “com succeeix”.

“Estem tractant d'obtenir una imatge precisa del que està succeint, per definir en detall aquesta síndrome a causa de la vacuna”, explica. Indica que “entre els vacunats hi ha un nombre de casos de trombosi cerebral amb deficiència de plaquetes entre els joves més alt del que s’esperava" i afegeix: “Això ho hem de dir".

Etiquetes

Comentaris

Trending

Com la majoria de webs, utilitzem cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació i soferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús.