Pintat ha començat la seva intervenció donant tot el suport i empatia cap a les persones amb discapacitat i els seus familiars. Després d'anunciar el vot favorable de la formació, ha recordat que el 2006 es va aprovar el Conveni de Nova York per les persones amb discapacitat i que fins sis anys després no va ser ratificat pel Consell General. "El 2014 s'entra una llei de reforma electoral que no contemplava cap mesura en aquest sentit. El 2017 s'aprova la Llei per l'aplicació del Conveni -amb l'abstenció del PS- la qual encomanava a Govern que entrés a tràmit una llei de mesures per les persones amb discapacitat". Ha anunciat que "entrarem una esmena al text incloent la participació ciutadana en les meses electorals" i ha demanat a la resta de consellers deixar de "fer retrets i escenes".
El PS i la majoria han explicat per què es va tornar a presentar la modificació després de l'abstenció de Terceravia. Han insistit que els canvis faran que el procés electoral sigui més participatiu i inclusiu per a les persones amb discapacitat. La consellera demòcrata, Mònica Bonell ha indicat que la nova modificació de la llei inclou la novetat del vot per delegació i ha recordat a Terceravia que "tenen davant una nova oportunitat d'estar al costat de la ciutadania". Ha demanat no fer política amb el dret a vot de les persones amb discapacitat, i amb millorar el vot per correu. "Hem de treballar plegats per l'interès general i, sobretot, demostrar-ho en el moment de votar".
Des del PS, Judith Salazar ha dit que la seva formació es va abstenir en el seu moment perquè, tot i estar d'acord amb les millores per a les persones amb diversitat funcional, hi ha mancances en representativitat, formació de les meses i vot electrònic.
La majoria ha tombat l’esmena a la totalitat al Projecte de llei de creació de la Fundació Privada del Sector Públic Andorra Recerca i Innovació
En el quart punt de l'ordre del dia, la consellera socialdemòcrata, Susanna Vela ha presentat l’esmena a la totalitat al Projecte de llei de creació de la Fundació Privada del Sector Públic Andorra Recerca i Innovació que no ha prosperat pels vots en contra de la majoria. La consellera demòcrata ha criticat els socialdemòcrates "per haver entrat una llei desactualitzada, de l'any 2008. Esperàvem més de vostès". La ministra d'Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla ha reconegut que tot i que el text alternatiu dels socialdemòcrates coincideix en part amb el text original, hi ha detectat mancances d'adaptació a la realitat actual i en la racionalització, eficiència i optimització. "La seva proposta deixa dues institucions fora de la llei (Obsa i ActuaTech), que es dediquen a la innovació i recerca", ha dit. La consellera no adscrita, Carine Montaner ha anunciat el seu vot favorable subratllant que la millor opció seria la combinació dels textos de majoria i oposició, mentre que des de Terceravia, Joan Carles Camp ha opinat que el text del PS i el de Govern "podrien ser fins i tot compatibles".
Comentaris