Els síndics encomanen als parlamentaris que pensin en noms per a Raonador i per al poder judicial

Ensenyat i Codina es troben amb representants dels grups per passar revista al funcionament dels primers mesos de legislatura

Els síndics amb Núria Segués i Cerni Escalé.
Els síndics amb Núria Segués i Cerni Escalé. CONSELL GENERAL

Els síndics generals, Carles Ensenyat i Sandra Codina, s’han anat reunint els darrers dies amb diversos representants dels grups parlamentaris amb l’objectiu de passar revista al funcionament dels primers mesos de legislatura i de demanar-los que comencin a pensar en candidats per als llocs de designació parlamentària que quedaran vacants més aviat que tard. En aquest sentit, cal cercar un Raonador (o Raonadora) del Ciutadà i un candidat o candidata a presidir el Consell Superior de la Justícia.

En efecte, Marc Vila acaba mandat a final d’any i encara que podria estar uns mesos en funcions, es preveu acabar l’any amb un Raonador del Ciutadà nou. Abans, al novembre, caldrà renovar la cúpula judicial. Al síndic general li correspon nomenar el president de la institució. En la reunió també s’ha recordat que hi ha vacant una plaça d’inspector o inspectora i que, en principi, també pertoca als grups designar aquest lloc.

Les trobades han permès copsar les impressions dels diversos grups sobre el funcionament del Consell General en aquest inici de legislatura i el procés de digitalització que s’està duent a terme. Alhora les reunions també han servit per posar en comú peticions, suggeriments o recomanacions tant de la Sindicatura com dels consellers generals.

Per part de Carles Ensenyat, síndic general, i Sandra Codina, subsíndica general, s’han valorat molt positivament les reunions amb els grups parlamentaris i el conseller general no adscrit. Més enllà d’acabar de perfilar aspectes del treball parlamentari, les comissions legislatives i les sessions del ple del Consell General. Els síndics també han compartit amb els presidents el projecte Consell Obert.

Al llarg dels últims dies i fins avui, Ensenyat i Codina s’han reunit amb Jordi Jordana i Maria Martisella, president i presidenta suplent del grup parlamentari demòcrata; Cerni Escalé i Núria Segués, president i presidenta suplent del grup parlamentari de Concòrdia; Judith Salazar, presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata; Carine Montaner i Noemí Amador, presidenta i presidenta suplent d’Andorra Endavant; Carles Naudi d’Areny-Plandolit, president de Ciutadans Compromesos; i Víctor Pintos, conseller general no adscrit.

Comentaris (2)

Trending