La supressió dels contenidors soterranis del carrer de la Unió deixen la brossa ‘al descobert’

Malestar entre veïns i, sobretot, restauradors i comerciants de la zona per la mala imatge que s’ofereix cada tarda amb cubells d’escombraries davant dels establiments en un indret que actualment ha esdevingut molt de pas de vehicles i de molta afluència de visitants

Imatge de contenidors a la banda escaldenca del carrer de la Unió.
Imatge de contenidors a la banda escaldenca del carrer de la Unió. ALTAVEU

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

La supressió dels contenidors soterranis del carrer de la Unió, al cantó d’Escaldes, arran de la creació del tercer carril està fent que des de fa ja algunes setmanes els establiments de la zona, cada tarda, es vegin obligats a deixar les escombraries -contenidors tradicionals, cubells, pots- a tocar dels locals, oferint una imatge “que resulta d’allò més vergonyosa com a país”. “Ningú ha previst res i els cubells es deixen a qualsevol lloc; s’havia d’haver creat alguna mena d’illeta perquè tot quedés una mica més recollit”, malden veïns i comerciants de la zona.

Els consultats consideren que la previsió ha estat molt dolenta. I ara l’impacte encara és molt més elevat que no ho era quan es va posar en marxa el tercer carril encara que la situació es podia suposar. I és que no només el carrer de la Unió s’ha convertit en un enllaç viari cabdal. És que, a més a més, l’afluència de visitants, del país i de fora, ha crescut d’una manera molt exponencial. L’obertura del centre comercial Eo! està superant qualsevol expectativa. I tant per la superfície comercial que s’ha traslladat en aquella zona des de l’avinguda Meritxell com l’espai d’aparcament està, ara per ara, portant molt visitant i turista cap aquell indret. 

La portaveu del Sindicat, Rebeca Bonache.
Contenidors de la brossa a la zona on hi havia abans l'equipament soterrat.

“No podem oferir cada tarda, a partir de 3/4 de 8, una imatge deplorable. Escombraries, brossa, caixes… això és el que mostrem cada dia”, es lamenten els consultats, que consideren que s’havia d’haver actuat d’una altra manera. I que si no hi havia més remei que suprimir els contenidors soterrats, calia, abans de res, haver dissenyat i implementat l’alternativa. “Segurament hi ha marge per corregir tot plegat, però de moment anem tard”, conclouen les fonts. 

Comentaris

Trending