Suposadament, l’ara empresonat a Andalusia hauria comès frau fiscal gràcies a la venda de dispositius mòbils a través d’una plataforma electrònica. L’home també facturaria suposadament des d’Andorra oli que envasat a Jaén, on la seva família tindria una empresa que es dedica a aquest sector, s’acaba exportant cap als Estats Units. El jutjat de Jaén faria temps que investiga les pràctiques d’aquest empresari i el seu entorn. I la petició de detenció i extradició s’emmarca en la voluntat de tenir-lo controlat i demanar-li explicacions.
Segons fonts consultades del Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia, una vegada que l’home va ser posat a disposició del jutjat d’instrucció número 2 de Jaén, que lidera la investigació, just després de ser traslladat des d’Andorra per efectius de la policia nacional espanyola, el responsable de dit jutjat va acordar el seu ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança de l’implicat a petició del ministeri fiscal i de la representació de l’advocacia de l’Estat.
Com s’ha dit, els càrrecs que se li atribueixen a Espanya són pràcticament idèntics als que se li van atribuir en la seva detenció en el seu domicili andorrà, al Tarter. Aquest andalús amb vincles a València i resident fiscal a Andorra -aquest és un altre dels debats legals que hi haurà- està investigat per la presumpta comissió de cinc delictes contra la hisenda pública espanyola, un delicte de blanqueig de capitals i un delicte de pertinença a organització criminal.








Comentaris