El càstig s’ha allargat fins aquest dimarts, quan d’entrada havia d’haver estat en aïllament fins el proper dijous a la tarda, perquè durant la visita feta al centre penitenciari pel forense de torn i avaluada la situació del reclús s’ha dictaminat que no estava en condicions de seguir en règim d’aïllament. Com ja va passar el primer cop quan se li va voler fer complir la sanció, el pres està excessivament alt de tensió. I per prudència se l’ha tret de l’aïllament i se l’ha situat en una cel·la de videovigilància.
És clar que les raons de salut són prioritàries, però després de l’agressió de la setmana passada, de la qual els dos afectats s’han anat recuperant força bé, no s’ha posat gaire bé que com aquell que diu al segon dia d’aïllament, i sense que s’hagi encara determinat quina sanció li pertoca per la citada agressió, ja se l’hagi hagut de treure. En qualsevol cas, segons les fonts consultades, queda clar que sí que hi havia hagut un intent d’agressió previ.
I no va ser només una discussió verbal com va indicar aquest dilluns el cap de Govern, Xavier Espot, mirant de restar transcendència a l’agressió haguda i al comportament del reclús, amb severes patologies mentals derivades en gran part per la seva addicció als estupefaents. Espot va mirar de sortir a salvar la titular de Justícia i Interior, Ester Molné. Les fonts consultades han indicat que abans de l’agressió consumada a dos funcionaris, prèviament havia tret un dia el puny entre els barrots de la cel·la amb la suposada intenció de colpejar un agent que va poder esquivar el gest.
Comentaris (7)